logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > 30 dni zbiórki … śmieci
17.12.2017
Tematy: Wydarzenia, Stany Zjednoczone

30 dni zbiórki … śmieci



Nieco ponad 2 kg czyli 4,5 funta ważą śmieci wytwarzane dziennie przez przeciętnego konsumenta w Ameryce. Metalowe puszki, papierowe kubki i inne odpady zbierane przez miesiąc tworzą 60 kg worek. Waga zużytych śmiech bliska masie żywego człowieka.

Rob Greenfield postanowił zwizualizować powyższe twierdzenie. Przez 30 dni żył jak normalny człowiek w Ameryce, jedząc, pijąc, produkując śmieci. Mężczyzna nie wyrzucał jednak odpadów do kosza, a magazynował przypinając do samego siebie. Stworzony w ten sposób „skafander” Roba, naocznie przedstawił, jak wielką górę odpadów tworzy jeden człowiek w Ameryce.

Rob Greenfield jest podróżnikiem, humanitarystą, kreatorem pozytywnych zmian (m.in. kampanii The Food Waste Fiasco przeciwdziałającej marnowaniu jedzenia) poszukiwaczem przygód oraz autorem idei „Koleś robiący zmiany” –Dude Making a Difference prowadzonej celem ochrony środowiska.

Inicjując projekt „Trash Me” Rob Greenfield chciał przemówić zarówno do amerykańskiego społeczeństwa, co ekologów. Uświadamiał o konieczności wprowadzenia zmian.  Dla wspólnego dobra, przygotował film  30 Days of Wearing My Trash – nagrywaną codziennie relację video z Nowego Yorku – „produkując skafander odpadów”

Szokująca inicjatywa Roba Greenfield trafiła do mediów, kanału Youtube, autorskiego bloga oraz społeczności Facebook. We współpracy z zawodową ekipą filmową, „Trash Man” Rob Greenfield przygotował krótkie testymoniale  – raportując przebieg całej akcji. W finale wydarzenia opublikował transmisję oraz wnioski z własnej akcji. Jak podkreślał, recycling nie stanowi rozwiązania współczesnej „nadprodukcji” śmieci, a istota problemu tkwi w bezrefleksyjności  społeczeństwa.  Dlatego przy wsparciu ekspertów David Suzuki Foundation wskazuje jak niewiele zmian potrzeba, by ograniczyć zużycie śmieci i zadbać o środowisko. Na oficjalnej stronie organizacji znajdują się proste przykłady „Jak zredukować recycling” dla ochrony planety.

Edukacyjny komunikat „Trash Me” podkreśla, że każdy z nas przyczynia się do społecznych zmian. Udostępniane przez Roba Greenfielda  publikacje torują drogę na lepsze.



Kraje:
Stany Zjednoczone





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek