logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  09.04.2010

3. edycja konkursu „Mam Haka na Raka”



Drugi etap 3. edycji konkursu Mam Haka Na Raka został oficjalnie inaugurowany podczas warsztatu kreatywnego, który odbył się 8. kwietnia w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki.

Główny cel programu jest od 3 lat niezmienny – jest nim wzrost świadomości zdrowotnej młodzieży oraz przełamanie tabu chorób nowotworowych wśród społeczeństwa. Podczas tegorocznej edycji zespoły licealistów i uczniów techników z całej Polski zajmują się projektem kampanii społecznej, dotyczącej prewencji raka prostaty. Za nimi jest już pierwszy etap konkursu, który opierał się głównie na udziale w spotkaniach edukacyjnych nt. onkologii oraz działaniach na rzecz wzrostu świadomości w społeczności lokalnej.

Program warsztatu kreatywnego podzielony został na dwie części. Pierwsza z nich obejmowała wykłady z zakresu tworzenia kampanii społecznych, druga natomiast skupiała się na aspekcie medycznym choroby.
Uczestnicy, zgromadzeni w PKiN powitani zostali przez wiceministra zdrowia, Marka Twardowskiego. W krótkim przemówieniu wiceminister podkreślał, jak istotną rolę w walce z chorobami nowotworowymi pełni profilaktyka (w świetle danych statystycznych, tylko 20% chorych w Polsce zgłasza się z wczesną fazą nowotworu, a wskaźnik wyleczalności dla Polski wynosi 35-45%, wówczas gdy w UE – około 60%). W trakcie warsztatów Marek Twardowski uhonorowany został przez zwycięzców ubiegłorocznej edycji Mam Haka Na Raka – uczniów I LO im. Staszica w Lublinie – tytułem „Honorowego Hakowicza”.

W trakcie warsztatów wypowiadali się także m.in. dr Janusz Meder z Polskiej Unii Onkologii, reprezentujący sejmową Komisję Zdrowia Bolesław Piecha, prof. Tomasz Dymkow z Polskiego Towarzystwa Urologicznego, psychoonkolog Mariola Kosowicz, dr n. med. Roman Sosnowski z Kliniki Nowotworów Układu Moczowego oraz Jerzy Toczyski, prezes GlaxoSmithKline, jednego z patronów strategicznych konkursu.

Poza wiedzą onkologiczną uczniowie, biorący udział w warsztatach, otrzymali także solidną dawkę wiedzy na temat kolejnych etapów procesu tworzenia kampanii społecznej. Ta część warsztatów poprowadzona została przez reprezentujących Fundację Komunikacji Społecznej: Pawła Prochenko (prezes FKS) oraz Ireneusza Stankiewicza. Wykład, dotyczący m.in. konieczności dobrego zdefiniowania grupy docelowej czy samego procesu tworzenia reklamy zwieńczony został wieloma przykładami odwołujących się do różnych emocji i różnych form przekazu kampanii społecznych z całego świata.

Tuż przed zakończeniem warsztatów oficjalnie ogłoszony został konkurs na brief kreatywny. Uczestnicy do 26. kwietnia mają czas na zgłoszenie swoich projektów poprzez zamieszczenie ich na stronie programu www.mamhakanaraka.pl. W ubiegłorocznej edycji konkursu wzięło udział 651 zespołów, zrzeszających 3200 uczniów. Zaprojektowana przez zwycięski zespół kampania „Nie pakuj się do trumny – zrób cytologię” zyskała tytuł Kampanii Społecznej roku 2008 w kategorii „Kampanie firm” podczas organizowanego przez Fundację Komunikacji Społecznej konkursu.
E. Janota


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 29.04.2022

    Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek