Rozrywka z minionej epoki
6,3 mln wyświetleń na Facebooku to wynik, jaki osiągnęło to uderzające i nietypowe wideo z Francji. Inicjatorzy kampanii, Federation of Leagues Against Corridas (Federacja Lig Przeciwko Korridom), chcieli pokazać w nim, jak okrutną praktyką jest urządzanie walk z bykami.
Pomimo, że okrucieństwo wobec zwierząt jest we Francji nielegalne, a ostatnie badanie pokazało, że 7 na 10 Francuzów chciałoby zakazać korridy, francuskie prawo nadal dopuszcza publiczne zabijanie byków, jeśli jest to częścią wieloletniej lokalnej tradycji.
Aby to raz na zawsze zmienić i odesłać korridę do historii, organizatorzy uruchomili petycję, w której domagają się delegalizacji tej niehumanitarnej praktyki.
Agencja odpowiedzialna za reklamę, BETC Paris, postanowiła dokonać sprytnej zamiany bohatera – ofiarą okrucieństwa matadora jest w spocie nie byk, ale dinozaur, co podkreśla główny przekaz, ujęty w formie pytania: “Do you think this practice belongs to another age?” („Czy uważasz, że ta praktyka przynależy do innej epoki?”).
Pod petycją podpisało się do dzisiaj prawie 30 tysięcy osób.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz
