Wśród znanych klientom sklepu IKEA aranżacji pomieszczeń, prezentujących możliwości wykorzystania produktów sklepu, znalazła się jedna, która wyjątkowo tam nie pasowała. Market sieci w Slependen w Norwegii pokazał klientom, jak wygląda typowy pokój w domu, w którym mieszka rodzina w ogarniętej wojną Syrii.
Niepomalowane ściany, brak wielu podstawowych sprzętów, materac na podłodze zamiast wygodnego łóżka, kanister z wodą zamiast kranu… w zestawieniu z cieszącymi oko wnętrzami w skandynawskim stylu zaskoczyły klientów. Na metkach umieszczono z kolei informacje o problemach trapiących mieszkańców Syrii i możliwościach pomocy. Akcję zorganizowano we współpracy z norweskim Czerwonym Krzyżem.
Na podobnym pomyśle oparta była kampania przeprowadzona w 2014 przez szwajcarski oddział SOS Wiosek Dziecięcych. Chcącym wynająć mieszkanie pokazywano piękny apartament, gdzie zaskoczeniem był ciasny, brudny pokój dziecięcy. Akcja miała uświadamiać, jak wiele dzieci na świecie żyje w złych warunkach. Kampanię można obejrzeć tutaj.
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku