Wśród znanych klientom sklepu IKEA aranżacji pomieszczeń, prezentujących możliwości wykorzystania produktów sklepu, znalazła się jedna, która wyjątkowo tam nie pasowała. Market sieci w Slependen w Norwegii pokazał klientom, jak wygląda typowy pokój w domu, w którym mieszka rodzina w ogarniętej wojną Syrii.
Niepomalowane ściany, brak wielu podstawowych sprzętów, materac na podłodze zamiast wygodnego łóżka, kanister z wodą zamiast kranu… w zestawieniu z cieszącymi oko wnętrzami w skandynawskim stylu zaskoczyły klientów. Na metkach umieszczono z kolei informacje o problemach trapiących mieszkańców Syrii i możliwościach pomocy. Akcję zorganizowano we współpracy z norweskim Czerwonym Krzyżem.
Na podobnym pomyśle oparta była kampania przeprowadzona w 2014 przez szwajcarski oddział SOS Wiosek Dziecięcych. Chcącym wynająć mieszkanie pokazywano piękny apartament, gdzie zaskoczeniem był ciasny, brudny pokój dziecięcy. Akcja miała uświadamiać, jak wiele dzieci na świecie żyje w złych warunkach. Kampanię można obejrzeć tutaj.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
09.01.2023
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska
-
05.12.2022
4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów
-
29.11.2022
Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju
-
24.11.2022
Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób