Wśród znanych klientom sklepu IKEA aranżacji pomieszczeń, prezentujących możliwości wykorzystania produktów sklepu, znalazła się jedna, która wyjątkowo tam nie pasowała. Market sieci w Slependen w Norwegii pokazał klientom, jak wygląda typowy pokój w domu, w którym mieszka rodzina w ogarniętej wojną Syrii.
Niepomalowane ściany, brak wielu podstawowych sprzętów, materac na podłodze zamiast wygodnego łóżka, kanister z wodą zamiast kranu… w zestawieniu z cieszącymi oko wnętrzami w skandynawskim stylu zaskoczyły klientów. Na metkach umieszczono z kolei informacje o problemach trapiących mieszkańców Syrii i możliwościach pomocy. Akcję zorganizowano we współpracy z norweskim Czerwonym Krzyżem.
Na podobnym pomyśle oparta była kampania przeprowadzona w 2014 przez szwajcarski oddział SOS Wiosek Dziecięcych. Chcącym wynająć mieszkanie pokazywano piękny apartament, gdzie zaskoczeniem był ciasny, brudny pokój dziecięcy. Akcja miała uświadamiać, jak wiele dzieci na świecie żyje w złych warunkach. Kampanię można obejrzeć tutaj.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy