Akcja „Woda dla Sudanu” prowadzona wspólnie przez Polską Akcję Humanitarną i Cisowiankę ma dwa lata. Dzięki środkom zebranym poprzez sprzedaż specjalnej butelki Cisowianki 0,33l. z czystej wody pitnej korzysta już 5 tysięcy mieszkańców Sudanu Południowego.
Podsumowanie dotychczasowych działań i ich efekty można zobaczyć w nowym spocie informacyjnym wyreżyserowanym przez Grzegorza Kuczriszkę Materiał powstał podczas wyjazdu do Sudanu Południowego, gdzie ze środków zgromadzonych w ramach akcji zbudowano pierwsze studnie. Widzowie mogą obejrzeć film na antenie telewizji TVN, która od początku patronuje akcji, a także na ekranach sieci kinowej Cinema City.
Film przenosi widza na chwilę w odległe rejony świata, gdzie życie ludzi wygląda zupełnie inaczej niż w Polsce, a każdy dzień podporządkowany jest jednemu celowi – zdobywaniu wody. Dzięki działaniom Polskiej Akcji Humanitarnej – budowie studni, a także programom rolnym i edukacyjnym ludzie otrzymują szansę na nowe, lepsze życie. „Niebieskie złoto” oznacza nie tylko zaspokojenie pragnienia, ale także zmniejszenie ryzyka groźnych chorób, możliwość uprawy ziemi i hodowli zwierząt. Do dalszego niesienia pomocy, otwartości na świat zachęca w spocie Agata Buzek – ambasadorka Polskiej Akcji Humanitarnej. Oprawę muzyczną materiału tworzyli uczestnicy Mistrzowskich Warsztatów Interdyscyplinarnych Agaty Steczkowskiej, a finalny kształt ścieżce dźwiękowej nadała Agata Steczkowska wraz z bratem Pawłem Steczkowskim.
– Dzięki zaangażowaniu partnerów, m.in. telewizji TVN, a także wszystkim, którzy informują o problemie wodnym będziemy mogli zachęcić jeszcze więcej osób do uczestnictwa w akcji. To właśnie dzięki pojedynczym osobom możemy budować kolejne studnie. Mały gest, taki jak zakup butelki, czy wpłata na konto, może naprawdę zmienić bardzo dużo – mówi Justyna Stępień z Polskiej Akcji Humanitarnej.
Partnerem działań PAH i Cisowianki w Sudanie są telewizja TVN, Clear Channel, National Geographic Channel, portal Onet.pl, Polskie Radio, Cogito oraz magazyn MaleMen.
Akcja Woda dla Sudanu wyróżniona została tytułem Kampanii Społecznej Roku 2009 przyznawanym przez Fundację Komunikacji Społecznej.
zobacz także
-
03.10.2025Wydarzenia
Weekend Adopcji Mars i TOZ
-
01.10.2025Wydarzenia
Rusza system kaucyjny! Na czym polega?
-
19.09.2025Wydarzenia
IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!
-
17.09.2025Wydarzenia
Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra
-
10.09.2025Wydarzenia
Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę
-
30.06.2025Wydarzenia
Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

