logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Finlandia, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  06.02.2012

19 osób w majtkach



Niczym turystyczną mapę, męskie i żeńskie genitalia opisano znacznikiem „ tu byli”. I było ich wielu. Czy ktoś był nosicielem wirusa HIV? Nie wiadomo.

Helsiński oddział agencji McCann Worldgroup wykorzystał w kampanii „Use Condoms” (Używaj Prezerwatyw) prosty pomysł. Autorzy posłużyli się funkcją Facebooka i poddali ją lekkiej modyfikacji. W Facebook Places oznaczać można miejsca, które się odwiedziło, po to żeby znajomi wiedzieli ilu przyjaciół było w konkretnej lokacji. W oryginalnej aplikacji można oznaczać wyłącznie miejsca realnie istniejące na mapie. W kampanii „Use Condoms” analogicznymi znacznikami opisano ludzkie ciała. Informacje „Matti Virtanen and 19 others were here” (Matti Virtanen i 19 innych osób tu było) czy “Sanna Jarvinen and 34 others were here” (Sanna Jarvinen i 34 innych osób tu było)” informują z iloma osobami współżyli bohaterowie kreacji. Im więcej takich „odwiedzających” tym więcej wątpliwości – czy wszyscy na pewno byli zdrowi?

Kampanię przygotowano na zlecenie fińskiej organizacji HIV Foundation/AIDS Council Finland, która prowadzi akcje promujące bezpieczny seks, świadczy pomoc osobom zarażonym wirusem HIV i walczy o godne traktowanie osób HIV pozytywnych.

Akcja odbiła się szerokim echem w internecie, szczególnie głośno było o niej na portalach społecznościowych. Kontrowersyjna okazała się nie tyle forma, co treść przekazu. Odbiorcy oskarżali twórców kreacji o stereotypowy wizerunek płci – mężczyzna miał bowiem więcej partnerek seksualnych niż kobieta.
A. Kolasa


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Use condom
Czas:
2012.1.31
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Finlandia
Nadawca:
HIV Foundation/AIDS Council Finland
Media:
Internet, prasa
Wykonawca:
McCann Worldgroup (Helsinki)
Adresaci:
Osoby aktywne seksualnie
Hasło kampani:
Matti Virtanen and 19 others were here (Matti Virtanen i 19 innych osób tu było);





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 11.08.2022

    „Adamed Dla Rodziny” – rusza program bezpłatnych badań i porad medycznych


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek