logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  03.12.2015

16 tys. ogłoszeń o psach i kotach



Kampania wyrzucone.pl, zainicjowana i przeprowadzona przez agencję Polymus, zaangażowała prawie 3000 wolontariuszy, którzy rozkleili ponad 16000 plakatów na terenie Polski. Fanpage na Facebooku w kilka tygodni zgromadził ponad 23000 fanów.

Liczba bezdomnych psów i kotów w Polsce, według danych organizatorów, w ciągu ostatnich 10 lat wzrosła o 25% i obecnie przekracza 3 mln. W schroniskach przebywa ponad 100 tys. zwierząt. W pseudohodowlach rodzi się rocznie 500 tys. psów Porzucenie zwierzęcia według ustawy o ochronie zwierząt uznawane jest za znęcanie się i grozi za nie kara pozbawienia wolności do dwóch lat.

Organizatorzy kampanii postawili sobie za cel, by w niestandardowy i przyjazny sposób zwrócić uwagę na problem bezdomności zwierząt oraz wyczulić na moment podejmowania decyzji o posiadaniu czworonoga, jako ważny i dla wielu z nich – nieodwracalny. W okresie wakacji, gdy porzucenia zwierząt zdarzaja się częściej niż zwykle, działacze rozwiesili w przestrzeni miejskiej kolorowe ogłoszenia-zrywki z pytaniem „Myślisz o kotku? Myślisz o piesku?”. Po oderwaniu zrywki z plakati z karmiącą kotką czy suczką, zamiast oczekiwanego na odwrocie kontaktu do sprzedającego, przechodnie czytali: „Właśnie decydujesz o losie zwierzaka. Pamiętaj, że twoja decyzja jest nieodwracalna” oraz adres: www.wyrzucone.pl. Kampania, oprócz plakatów rozwieszanych w przestrzeni miejskiej, komunikowała się głównie w internecie.

Przygotowane zostały m.in. seria ikonografik nakreślających skalę problemu bezdomności wśród zwierząt, kolorowe grafiki edukacyjne spójne z layoutem plakatów, tematyczne posty poruszające zagadnienie prawidłowej opieki nad pupilem, nawiązywanie do bieżących wydarzeń (pies znaleziony na szczycie Rysów; pozostawianie w okresie upałów psów zamkniętych w samochodach; zwierzęta wręczane jako prezenty komunijne, itp.), ankieta ułatwiająca podjęcie decyzji osobom zainteresowanym przyjęciem pod swój dach czworonoga, animowane poradniki – co zrobić, gdy znajdzie się błąkające się zwierzę. Organizatorzy kampanii nawiązali współpracę z organizacjami społecznymi działającymi na rzecz potrzebujących zwierząt, podejmując się działań mających za zadanie wsparcie oddolnych inicjatyw społecznych.

Z inicjatywy firmy zajmującej się dystrybucją płatnych ogłoszeń dodatkowo wydrukowano i rozesłano 8500 sztuk naklejek w formie ikonografik („Zahamuj rozmnażanie – zwiększony popyt na małe zwierzęta nakręca spiralę hodowlaną”, „Zaczipuj swoje zwierzę – zapobiegaj bezdomności”, „Pomyśl o wykastrowaniu swojego zwierzęcia. Bądź odpowiedzialny – zapobiegaj bezdomności”, „Zwierzęta czują. Strach, głód, zimno, pragnienie, samotność, ból. Nie krzywdź – nie wyrzucaj”).

W „kampanijnych koszulkach fotografowały się znane osoby: Robert Biedroń, Stanisław Soyka, Beata Sadowska, Stanisław Tym, Adam Wajrak, Kora i Kamil Sipowicz, Beata Pawlikowska, Agata Buzek, Kazimiera Szczuka, Maja Ostaszewska, Magdalena Cielecka, Rafał Mroczek, prof. Magdalena Środa, Dorota Sumińska, Dorota Warakomska, Joanna Krupa, Dawid Woliński, udzielając tym samym wsparcia kampanii i zwracając uwagę na problem niechcianych zwierząt.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 03.03.2023

    YC x NGO – trwa nabór na konkurs!


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek