logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Edukacja
   ──────  08.12.2009

13 grudnia nadleciały wrony

Your browser does not support the video tag.


Suki, pały, gaz, tajniacy i wreszcie – wrony. Dzisiaj w południe odbyła się inauguracja kampanii "Pamiętaj o 13 grudnia", re­ali­zo­wa­nej przez Na­ro­do­we Cen­trum Kul­tu­ry i In­sty­tut Pa­mię­ci Na­ro­do­wej i ma­ją­cej na celu przy­bli­że­nie te­ma­ty­ki stanu wo­jen­ne­go za po­mo­cą ję­zy­ka współ­cze­snej kul­tu­ry. W związku z rocznicą stanu wojennego Wydawnictwo Literackie wydało książkę pt. „Wroniec” Jacka Dukaja. Spot reklamowy wykonany przez To­ma­sza Ba­giń­skie­go jest fragmentaryczną adaptacją tej publikacji (ilustracje do książki wykonał Jakub Ja­błoń­ski). Materiały towarzyszące akcji to również pio­sen­ki Ka­zi­ka Sta­szew­skie­go in­spi­ro­wa­ne lek­tu­rą Wroń­ca ("KAZIK śpiewa piosenki z "Wrońca"), gra plan­szo­wa oraz au­dio­bo­ok na­gra­ny przez Jana Pesz­ka.

Książ­ka Du­ka­ja, która jest mo­ty­wem spa­ja­ją­cym różne ele­men­ty przedsięwzięcia, opo­wia­da hi­sto­rię stanu wo­jen­ne­go z per­spek­ty­wy dziec­ka za­gu­bio­nego w ogar­nię­tym cha­osem i grozą mie­ście. Gra plan­szo­wa, wy­ko­rzy­stu­jąc motyw z po­wie­ści „Wro­niec” i sta­wia­jąc przed gra­cza­mi za­da­nie po­mo­cy głów­ne­mu bo­ha­te­ro­wi w od­na­le­zie­niu ojca, wpro­wa­dza w świat stanu wo­jen­ne­go – świat pełen po­dwój­nych agen­tów, szpic­li. W części edukacyjnej zawarto opis merytoryczny pojęć historycznych z którymi zetknie się gracz.

Strona kampanii: stro­nie www.wroniec.pl

PS. WRON to Wojskowa Rada Ocalenia Narodowego, pozakonstytucyjny organ, sprawujący najwyższą władzę w Polsce okresie stanu wojennego, złożony z wyższych oficerów Wojska Polskiego. Na czele WRON-u stał gen. Wojciech Jaruzelski. WRON powstała w nocy z 12 na 13 grudnia 1981, a rozwiązana została 22 lipca 1983. Skrót WRON jednoznacznie kojarzył się z wroną – pospolitym ptaszyskiem, nie budzącym sympatii; stąd hasła opozycji: "Wrona orła nie pokona".


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Pa­mię­taj o 13 grud­nia
Czas:
2009.12.8 - 2009.12.13
Tematy:
Edukacja
Kraje:
Polska
Nadawca:
Narodowe Centrum Kultury, Instytut Pamięci Narodowej, Wydawnictwo Literackie
Media:
Internet, ulotki, gra planszowa, płyta CD, audiobook, naklejki
Wykonawca:
Platige Image
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, w szczególności osoby młode
Hasło kampani:
Pa­mię­taj o 13 grud­nia





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek