logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  02.02.2011

120 tysięcy funtów za Banksy’ego, który malował dla Greenpeace



Praca „Save or Delete Jungle Book” („Ocal lub Zniszcz Księgę Dżungli”) autorstwa słynnego brytyjskiego graficiarza i aktywisty Banksy’ego, w cenie wywoławczej wynoszącej 78 tysięcy funtów, została sprzedana za 120 tysięcy funtów w domu aukcyjnym Bonham’s w Londynie, na aukcji Urban Art Sale.

Ilustracja z grupą bohaterów „Księgi dżungli”, powieści sfilmowanej przez wytwórnię Walta Disney’a, została stworzona na potrzeby kampanii Greenpeace, która miała zwrócić uwagę na problem masowego wycinania lasów. Dlatego zwierzęcy bohaterowie stoją na przeciwko kata i czekają z zasłoniętymi oczami na ścięcie.

Graffiti – przeniesione uprzednio na fotografię zniszczonego lasu – zostało wydrukowane na plakatach i pocztówkach, ale nigdy nie zostało upublicznione z powodu zastrzeżonych praw autorskich oraz niezgody wytwórni, która uznała, że kontekst, w jakim znaleźli się jego bohaterowie, jest niezgodny z polityką firmy.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.12.2023

    Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia


  • 30.11.2023

    Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade


  • 27.11.2023

    Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


  • 20.11.2023

    Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce 


  • 15.11.2023

    Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek