logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  14.06.2010

1,15 mln zł dla 1250 dzieci



Fundacja Świętego Mikołaja nagrodziła dotacjami 173 projekty edukacyjne zgłoszone przez rodzinne domy dziecka i zawodowe rodziny zastępcze z całej Polski. Dzięki środkom pozyskanym z Funduszu Edukacyjnego ponad 1250 dzieci ma szansę na nadrobienie zaległości szkolnych i rozwijanie talentów. Łącznie rodzinne domy dziecka i zawodowe rodziny zastępcze otrzymają 1,15 mln złotych wsparcia.

Komisja Funduszu Edukacyjnego, w skład której weszli przedstawiciele mediów, eksperci oraz osoby zaangażowane w działalność na rzecz rodzicielstwa zastępczego, najwięcej punktów przyznała pomysłowi „Pokonujemy trudności” nadesłanemu przez Rodzinny Dom Dziecka w Osieku. Dotacja o wartości 9.960 zł będzie przeznaczona na organizację zajęć terapeutycznych indywidualnych dla sześciorga dzieci oraz udział w turnusie rehabilitacyjnym.

Najlepszy wynik spośród zawodowych rodzin zastępczych uzyskała placówka z Trzcianki. Ponad 2.000 zł będzie mogła ona przeznaczyć na zakup pomocy edukacyjnych i sprzętu koniecznego do rehabilitacji niepełnosprawnych wychowanków.

Najwięcej dotacji – o łącznej wartości niemal 450 tys. zł – uzyskały rodzinne domy dziecka i zawodowe rodziny zastępcze z woj. mazowieckiego (28), dolnośląskiego (22) i śląskiego (19). Rodzinne domy dziecka mogły uzyskać do 10.000 zł wsparcia, a zawodowe rodziny zastępcze – do 5.000 zł.

– Dzięki darczyńcom, którzy wsparli po raz szósty akcję „Grunt to rodzina”, Fundacja Świętego Mikołaja może znowu spełnić marzenia dzieci i rodziców z rodzinnych domów dziecka oraz zawodowych rodzin zastępczych. W tym roku najwięcej zgłoszonych projektów dotyczyło dofinansowania wyjazdów edukacyjnych, zajęć wyrównawczych oraz zajęć dodatkowych dla wychowanków. Postanowiliśmy nagrodzić te pomysły, które były nie tylko ciekawe, ale i dobrze umotywowane i zaplanowane. Zależy nam, żeby dotacje z Funduszu Edukacyjnego – oprócz radości i zabawy – dawały dzieciom szansę na rozwijanie talentów oraz poszerzanie horyzontów. Jesteśmy przekonani, że w przyszłości zaowocuje to dla wychowanków lepszym życiem – mówi Monika Madej, koordynatorka Funduszu Edukacyjnego Fundacji Świętego Mikołaja.

Kampania „Grunt to rodzina” realizowana jest od 2004 roku. Podczas poprzednich edycji Fundacja zebrała w sumie ponad 2,7 miliona złotych, które w całości zostały przeznaczone na edukację wychowanków. Pomoc otrzymało ponad 1000 dzieci i blisko 200 opiekunów.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.11.2023

    Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


  • 20.11.2023

    Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce 


  • 15.11.2023

    Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym


  • 27.10.2023

    „Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl 


  • 25.10.2023

    Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek