logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > 10,8 miliona euro od IKEA dla uchodźców
15.04.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

10,8 miliona euro od IKEA dla uchodźców



W drugiej edycji akcji „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” IKEA na całym świecie zebrała 10,8 miliona euro – 40% więcej w porównaniu do ubiegłego roku. Polskie sklepy IKEA zgromadziły ponad 208 tys. euro, czyli prawie o 70% więcej niż w pierwszej edycji.

Środki te przyczynią się do poprawy warunków życia 380 tys. mieszkańców obozów dla uchodźców w Bangladeszu, Czadzie, Etiopii i Jordanii, pozostających pod opieką UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców). Zostaną one przeznaczone na zakup oświetlenia – lamp i ulicznych świateł solarnych – oraz innych rozwiązań wykorzystujących energię odnawialną, a także na poprawę warunków edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.

W ramach akcji IKEA Foundation przekazuje 1 euro na rzecz UNHCR od każdej sprzedanej żarówki LED-owej IKEA. Tegoroczna edycja trwała od 1 lutego do 28 marca. W pierwszej edycji, zorganizowanej w 2014 roku, IKEA zebrała na świecie i przekazała UNHCR 7,7 miliona euro. Dzięki środkom zgromadzonym do tej pory podczas kampanii zamontowano 500 solarnych i LED-owych lamp ulicznych w obozie Al Azraq w Jordanii, w którym mieszka 11 tys. syryjskich uchodźców; zakupiono 40 tys. lampek solarnych i 240 świateł ulicznych do obozu w Dollo Ado w Etiopii, w którym mieszka ponad 40 tys. rodzin; w Czadzie zapisano do szkół podstawowych ponad 13 tys. dzieci uchodźców.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek