Internauci zebrali ponad 100 tysięcy złotych w 5 godzin, aby uratować życie 4-miesięcznego Antosia.
24 czerwca ok. 21:00 okazało się, że stan Antosia Pałubickiego, który urodził się tylko z jedną komorą serca, gwałtownie uległ pogorszeniu. Potrzebował natychmiastowego transportu do kliniki w Niemczech, w której przyszedł na świat i przeszedł pierwszą z 3 operacji ratujących życie. Użytkownicy za pomocą Facebooka przekazywali sobie informację o zbiórce prowadzonej na platformie siepomaga.pl – o 2:45 na koncie Antosia była już cała potrzebna kwota, tj. ponad 130 tysięcy złotych.
Serwis siepomaga.pl zgromadził ponad 137 tys. aktywnych darczyńców, którzy wybierają w serwisie poszukującą pomocy osobę lub instytucje, którą zamierzają wesprzeć za pośrednictwem serwisu. Obecnie – po 5 latach działalności – wartość darowizn przekazywanych przez internautów dochodzi do 1 mln złotych miesięcznie. Do popularności serwisu, zdaniem jego twórców, przyczyniły się obowiązujące na nim zasady: tylko niewielka część darowizny, maksymalnie 6%, przeznaczana jest na opłacenie kosztów obsługi transakcji u dostawców płatności internetowych oraz pokrycie części kosztów własnych Siepomaga.pl. Od 2009 roku serwis pomógł ponad 1000 osobom. Pozyskane darowizny pochodzą głownie od osób prywatnych.
Jak wynika z danych finansowych Siepomaga.pl, jego użytkownicy najchętniej wspierają w ramach akcji crowdfundingowych pomoc na rzecz ratowania życia. Najszybciej reagują na potrzeby dzieci nieuleczalnie chorych na choroby nowotworowe i będące często pod opieką hospicjum. Spośród organizacji korzystających ze środków zbieranych w formie crowdfundingu największym powodzeniem cieszą się organizacje na rzecz opieki nad zwierzętami oraz udzielające pomocy onkologicznej. Co ważne, użytkownicy platformy sceptycznie podchodzą jednak do finansowania potrzeb związanych z działalnością organizacji charytatywnych. Niechętnie przekazują darowizny na finansowanie ich projektów, lub zakup wyposażenia.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska