logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > 100 tys. kartek do powstańców
10.11.2016
Tematy: Wydarzenia

100 tys. kartek do powstańców



Zakończyła się I edycja akcji „BohaterON-włącz historię!”. Wyniki zaprezentowano w trakcie gali finałowej 8 listopada w Muzycznym Studiu Polskiego Radia w Warszawie. 

Celem akcji było zachęcenie potencjalnych uczestników do wysłania uczestnikom Powstania Warszawskiego kartki z podziękowaniami oraz dowiedzenia się więcej o wydarzeniach związanych z tą akcją. Polacy wysłali  97 359 kartek, aż 10 633 z nich zostało wykonanych ręcznie przez dzieci i dorosłych. Bardzo dużo pocztówek i listów było spersonalizowanych, co oznacza, że ich nadawcy poznali sylwetki osób biorących udział w Powstaniu i to właśnie do nich chcieli skierować słowa podziękowania – mówi Agnieszka Łesiuk, Przewodnicząca Komitetu Organizacyjnego projektu BohaterON. 

Kartkę do Powstańca Warszawskiego mógł wysłać każdy. Przez cały czas trwania akcji – od 3 sierpnia do 2 października – bezpłatne pocztówki były dostępne w placówkach Poczty Polskiej, punktach Lotto, pociągach Pendolino, wybranych samochodach Uber, Muzeum Powstania Warszawskiego oraz u wolontariuszy podczas koncertów Lata z Radiem. Kartki można było również wysłać przez Internet (Platforma Envelo).

Na stronie internetowej www.bohateron.pl zostały przedstawione sylwetki wybranych uczestników walk o stolicę. W szkołach ponadpodstawowych w całej Polsce przeprowadzono cykl warsztatów edukacyjnych, w których wzięło udział 1014 uczniów. Młodzież obejrzała premierowy odcinek o Powstaniu Warszawskim przygotowany przez zespół videoblogerów znanych pod nazwą „Historia bez cenzury”, miała również okazję zagrać w opracowaną na tę okazję grę „Cenzura”. Kluczowym elementem każdego spotkania było wypisanie kartek do Powstańców.

I edycja kampanii BohaterON zyskała wsparcie bohaterów popularnego serialu „Czas honoru”: Magdaleny Różczki, Agnieszki Więdłochy, Antoniego Pawlickiego, Jakuba Wesołowskiego i Macieja Zakościelnego. Gwiazdy wzięły udział w spotach – telewizyjnym i radiowym, które podczas trwania projektu były emitowane na antenach Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. Do wysłania symbolicznych kartek do Powstańców zachęcali także m.in. Adam Małysz, Maciej Musiał, Martyna Wojciechowska, Łukasz Zagrobelny i Adam Andrzej Ostrowski.

Finał I edycji projektu odbył się 8 listopada w Muzycznym Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej. Podczas uroczystości, w której wzięli udział m.in. Powstańcy Warszawscy, przedstawiciele Komitetu Honorowego projektu, partnerzy, przedstawiciele polskiego rządu, dyplomacji, Wojska Polskiego, policji, reprezentanci polskich spółek oraz mediów – zaprezentowano efekty kampanii. List do uczestników gali w imieniu Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy odczytał szef gabinetu prezydenta, minister Adam Kwiatkowski. Głos zabrali również reprezentanci partnerów akcji, m.in. Prezes Zarządu Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk-Żyła oraz Członek Zarządu Telewizji Polskiej Maciej Stanecki. Odbył się koncert Andrzeja Smolika, Natalii Grosiak oraz rapera Miłosza „Miuosha” Boryckiego, którzy wykonali utwory z płyty „Historie”.  Głównym punktem wieczoru było przekazanie na ręce obecnych na uroczystości Powstańców Warszawskich oraz dyrektora Muzeum Powstania Warszawskiego Jana Ołdakowskiego kartek wykonanych przez dzieci ze szkół przyszpitalnych oraz wysyłanych do bohaterów walk o stolicę przez Polaków z całego kraju i zagranicy. Wszystkie pocztówki i listy za pośrednictwem Muzeum Powstania Warszawskiego trafią do adresatów. 








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek