logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  23.06.2014

10 kilometrów to duża różnica

Your browser does not support the video tag.


Dwa identyczne samochody jadą prawie obok siebie. Jeden z nich przekracza dozwoloną prędkość, o, wydawałoby się, niewiele znaczące 10 kilometrów. Różnica w skutkach jest jednak ogromna. Spot przedstawia dwa warianty rozwoju wydarzeń.

17 czerwca ruszyła druga edycja, rozpoczętej w ubiegłym roku przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, kampanii społecznej na rzecz ograniczania zjawiska nadmiernej prędkości oraz zwiększenia bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu „10 mniej. Zwolnij!”. Spoty telewizyjne i radiowe będą emitowane do Światowego Dnia Ofiar Wypadków Drogowych, który przypada na 16 listopada.

Spot tej edycji pokazuje różnicę pomiędzy skutkami jazdy z prędkością 60 km/h i 50km/h w momencie, gdy na drodze dochodzi do niebezpiecznego zdarzenia i konieczności hamowania. Sytuację wyjaśnia policjant, biegły sądowy – młodszy aspirant Robert Opas z Komendy Stołecznej Policji.

Przed samochodem kierowcy jadącego z prędkością 60 km/h pojawia się przeszkoda – samochód dostawczy. Od tego momentu do naciśnięcia hamulca mija ok 1,5 sekundy – tyle wynosi czas reakcji kierowcy. W tym czasie samochód przebywa drogę długości 25 m i dopiero wtedy zaczyna hamować. Uderzenie w przeszkodę następuję z prędkością 46 km/h. Pasażerowie samochodu doznają poważnych obrażeń. W przypadku prędkości 50 km/h, reakcja kierowcy następuje również po ponad sekundzie (1,5 sek.). Jednak w tym czasie samochód przebywa drogę o długości 20 m. Dopiero wtedy kierowca naciska na hamulec. W tym przypadku samochód zdąży wyhamować tuż przez przeszkodą – wyjaśnia informacja na stronie organizatora kampanii.

Kampanię uzupełniać będą także dwa spoty znane z ubiegłorocznej edycji kampanii.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
10 mniej. Zwolnij!
Czas:
2014.6.17 - 2014.11.16
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Polska
Nadawca:
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Media:
Telewizja, radio
Wykonawca:
Mojotribe
Adresaci:
Kierowcy





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 26.05.2023

    Młodzi influencerzy jak dzieci w kopalni? Prawo nie nadąża za trendami


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


  • 25.05.2023

    Ruszyła ogólnopolska akcja #TataTeżCzyta


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek