Dwa identyczne samochody jadą prawie obok siebie. Jeden z nich przekracza dozwoloną prędkość, o, wydawałoby się, niewiele znaczące 10 kilometrów. Różnica w skutkach jest jednak ogromna. Spot przedstawia dwa warianty rozwoju wydarzeń.
17 czerwca ruszyła druga edycja, rozpoczętej w ubiegłym roku przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, kampanii społecznej na rzecz ograniczania zjawiska nadmiernej prędkości oraz zwiększenia bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu „10 mniej. Zwolnij!”. Spoty telewizyjne i radiowe będą emitowane do Światowego Dnia Ofiar Wypadków Drogowych, który przypada na 16 listopada.
Spot tej edycji pokazuje różnicę pomiędzy skutkami jazdy z prędkością 60 km/h i 50km/h w momencie, gdy na drodze dochodzi do niebezpiecznego zdarzenia i konieczności hamowania. Sytuację wyjaśnia policjant, biegły sądowy – młodszy aspirant Robert Opas z Komendy Stołecznej Policji.
Przed samochodem kierowcy jadącego z prędkością 60 km/h pojawia się przeszkoda – samochód dostawczy. Od tego momentu do naciśnięcia hamulca mija ok 1,5 sekundy – tyle wynosi czas reakcji kierowcy. W tym czasie samochód przebywa drogę długości 25 m i dopiero wtedy zaczyna hamować. Uderzenie w przeszkodę następuję z prędkością 46 km/h. Pasażerowie samochodu doznają poważnych obrażeń. W przypadku prędkości 50 km/h, reakcja kierowcy następuje również po ponad sekundzie (1,5 sek.). Jednak w tym czasie samochód przebywa drogę o długości 20 m. Dopiero wtedy kierowca naciska na hamulec. W tym przypadku samochód zdąży wyhamować tuż przez przeszkodą – wyjaśnia informacja na stronie organizatora kampanii.
Kampanię uzupełniać będą także dwa spoty znane z ubiegłorocznej edycji kampanii.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
31.05.2023
„Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
-
29.05.2023
Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze
-
26.05.2023
Młodzi influencerzy jak dzieci w kopalni? Prawo nie nadąża za trendami
-
25.05.2023
Dog save the King!
-
25.05.2023
Ruszyła ogólnopolska akcja #TataTeżCzyta