logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > 10. edycja Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011”
02.04.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

10. edycja Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011”



Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2011. Dobre praktyki” – jest to 10. edycja tej publikacji, która podsumowuje zaangażowanie firm w działania CSR w danym roku.

W 10. edycji publikacji zastosowano nowy podział dobrych praktyk firm na obszary, zgodnie z międzynarodową normą ISO 26000 dotyczącą społecznej odpowiedzialności. Spośród ponad 300 nadesłanych zgłoszeń, wybrano i opisano 209 praktyk nadesłanych przez 106 podmiotów w kategoriach: ład organizacyjny (18), prawa człowieka (5), praktyki/aspekty pracownicze (66), środowisko naturalne (37), uczciwe praktyki rynkowe (8), zagadnienia konsumenckie (4) oraz zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej (71).

Raport zawiera również artykuły eksperckie poruszające najważniejsze tematy minionego roku oraz wskazujące trendy na rok 2012, m.in.: protesty społeczne, aktywność i bojkoty konsumenckie w sieci, Konferencja Rio+20, działania społeczne w kontekście Euro 2012. Publikacja zawiera także przegląd badań naukowych, wybór najciekawszych artykułów, które ukazały się w prasie oraz kalendarium najważniejszych wydarzeń.

W obszarze praktyki/aspekty pracownicze najliczniejszą kategorią jest bezpieczeństwo w miejscu pracy. Aż 20 praktyk poświęconych jest różnym działaniom związanym z ochroną pracownika w czasie pracy. Są to działania na rzecz bezpiecznej jazdy, ale także angażujące pracowników w ocenę stanu bezpieczeństwa w firmie czy konkursy sprawdzające i utrwalające wiedzę na temat procedur i przepisów. Nadal liczne są praktykami związane z wolontariatem pracowniczym, co na pewno było istotne dla firm ze względu na Europejski Rok Wolontariatu 2011. W tym obszarze liczne były także działania związane ze szkoleniami i rozwojem pracowników, zwłaszcza takie, gdzie firma korzystała z zasobów bardziej doświadczonych pracowników – ekspertów w danej dziedzinie, którzy przekazywali wiedzę młodszym.

Obszar dotyczący działań na rzecz środowiska naturalnego to głównie praktyki związane z edukacją ekologiczną: od edukacji ekologicznej w miejscu pracy, po liczne działania edukacyjne kierowane do dzieci i młodzieży oraz lokalnej społeczności.

Jak co roku, najliczniejszym obszarem jest zaangażowanie i rozwój lokalnej społeczności. Tutaj autorzy raportu kładą nacisk współpracę biznesu z uczelniami – 13 przedstawionych przykładów dotyczy różnorodnej współpracy, choć najwięcej wiąże się z przygotowaniem studentów do pracy w biznesie.

Niezbyt liczny (4 praktyki), ale bardzo innowacyjny jest obszar zagadnień konsumenckich. Grupa TP stworzyła Asystenta NN – specjalną aplikację dla osób niewidzących, niedowidzących i starszych, ułatwiającą korzystanie z telefonu komórkowego. PGNiG zorganizowało warsztaty z obsługi klienta niepełnosprawnego – osób głuchoniewidomych.

Ogłoszenie Raportu odbyło się 29 marca podczas Targów CSR w Centrum Nauki Kopernik, z udziałem ekspertów oraz praktyków CSR. Podczas ogłoszenia wyłoniono również laureatów drugiej edycji konkursu dla dziennikarzy „Pióro odpowiedzialności”, w którym nagrodę główną otrzymała Katarzyna Jędrzejewska z magazynu Brief za tekst „Raport CSR (Milczący interesariusz)”.

Raport dostępny jest w pdf oraz w formie e-booka, wzbogacony o materiały multimedialne, na portalu www.odpowiedzialnybiznes.pl.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek