logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  07.10.2012

1% podatku w roku 2012 – kto dostał najwięcej?



Ministerstwo Finansów opublikowało informację o kwotach 1% podatku zebranego przez Organizacje Pożytku Publicznego. Polacy przekazali organizacjom 457 milionów zł. Najwięcej, bo aż 108 milionów zł, podatnicy przekazali Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”.

Od kilku lat najwięcej pieniędzy z 1% podatku zbierają te organizacje, które prowadzą subkonta dla podopiecznych. Liczba subkont ma bezpośrednie przełożenie na wynik kampanii. Najwięcej z 1% podatku zbierają te organizacje, którym udało się zbudować wokół siebie silnie zaangażowaną społeczność. Może ona składać się z regularnych darczyńców, beneficjentów lub ich rodzin, osób związanych z misją organizacji. Kampania 1% nie udaje się tym organizacjom, które podejmują dialog z opinią publiczną tylko raz w roku.

Najmniej aktywną w kwestii przekazywania 1% podatku jest grupa rozliczająca się na formularz PIT 28 i PIT 39. Tylko co czwarty podatnik wnioskuje o przekazanie 1% podatku. Większość kampanii 1% odbywa się w kwietniu z całkowitym pominięciem przedsiębiorców, którzy rozliczają PIT do 30 stycznia.

Kwota przekazywana do organizacji pożytku publicznego z 1% podatku rośnie i stanowi obecnie 71% całości możliwej sumy. Została ona przekazana przez 38% ogółu podatników. 1% podatku dla OPP nie przekazują zatem osoby, które osiągają stosunkowo niższe dochody. Należy pamiętać, że wśród osób, które zazwyczaj nie przekazują 1% podatku są emeryci i renciści, których rozlicza ZUS. Pracownicy, których PIT rozlicza pracodawca, również nie mają możliwości wskazania organizacji, której chcieliby przekazać 1%.

Z badań „1% podatku – komu chcą pomagać Polacy?” przeprowadzonych przez Fundację Anioły Filantropii, we współpracy z Grupą o2 i portalem podatki.biz wynika, że 40% podatników jest przekonanych do przekazania 1% podatku tej samej organizacji, co ostatnim razem. 19% z nich chce co roku wspierać inną organizację, a 41% podejmuje decyzję w ostatniej chwili i nie jest pewne, czy będzie pomagać OPP, której przekazało 1% w roku ubiegłym. Według tych badań podatnicy najchętniej wybierają OPP, które działają w jednym z następujących obszarów: pomoc nieuleczalnie chorym, pomoc niepełnosprawnym lub pomoc zwierzętom. Preferencje dotyczące przekazywania 1% wśród kobiet i mężczyzn różnią się. Kobiety chętniej wspierają dzieci, mężczyźni są wrażliwsi na potrzeby osób starszych i chętniej pomogą tym, którzy znaleźli się nagle w trudnej sytuacji.

Komentarz do raportu Ministerstwa Finansów przygotowali Paweł Bronikowski i Aleksandra Kiełczewska, prezes i wiceprezes Fundacji Anioły Filantropii.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 15.05.2023

    Pierwsze pustułki podpatrzone w budkach lęgowych Cemex!


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


  • 14.04.2023

    „Bank kroków” — centra handlowe nagradzają za chodzenie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek