logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > 1% od babci i dziadka
23.04.2010
Tematy: Wydarzenia, Polska

1% od babci i dziadka



W województwie łódzkim trwa kampania fundacji „Happy Kids” pod hasłem „Rozlicz babci PIT-a” zachęcająca do pomocy osobom starszym w wypełnieniu zeznania podatkowego oraz w przekazaniu 1% podatku organizacji.

W Polsce żyje ponad 9 mln emerytów i rencistów. Tylko niewielka część z nich korzysta z możliwości przekazania 1% podatku na rzecz dobroczynności.

Nawet niewielkie kwoty pochodzące z odpisu podatku od osób starszych pozwoliłyby na pozyskanie milionów złotych z przeznaczeniem na szlachetne cele oraz pomoc innym. Zadaniem kampanii jest zachęcenie młodych ludzi do namawiania oraz pomocy emerytom i rencistom, by przekazywali 1% podatku organizacjom pożytku publicznego.

Problemem jest zarówno niski stopień świadomości wśród osób starszych możliwości przekazania 1%, jak też kwestie techniczne, związane z dokonaniem odpisu. Seniorzy boją się ponadto przekazywać swoje dane obcym osobom. Rozwiązaniem tej sytuacji jest pomoc, jaką mogą zaoferować wiekowym darczyńcom ich wnukowie i członkowie rodzin.

Organizatorzy kampanii zachęcają młodych do pomocy i przekonania starszych osób do idei 1%. Z drugiej strony zachęcają emerytów i rencistów do zwrócenia się do młodszych o pomoc w rozliczeniu PIT-a oraz dokonania darowizny.

W kampanię włączyli się wolontariusze, m.in. studenci z łódzkiej Wyższej Szkoły Informatyki, którzy bezpłatnie będą pomagać seniorom w wypełnianiu rocznych zeznań podatkowych.

W 2009 roku do organizacji pożytku publicznego z tytułu 1% trafiło prawie 400 mln zł. Rok wcześniej kwota ta wyniosła prawie 300 mln zł, zaś dwa lata temu – 104 mln zł.

Strona kampanii: www.rozliczbabcipit.pl.
M. Czerepak



Kraje:
Polska





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 14.10.2025Kampanie

    Take Care OFF Yourself

  • 09.10.2025Kampanie

    I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek