Podczas piłkarskich mistrzostw Europy, rozgrywanych w Austrii i Szwajcarii, prowadzono kampanię skierowaną do fanów futbolu i klientów domów publicznych, sprzeciwiająca się zmuszaniu kobiet do prostytucji. Szacuje się, że co roku 2,5 miliona ludzi (z tego 80% stanowią kobiety i dziewczęta) staje się ofiarami handlu ludźmi. Kampania miała uświadomić ten fakt mężczyznom – zachęcić ich do podpisania petycji i zmotywować tych, którzy korzystają z usług prostytutek, do informowania o podejrzeniu, że kobiety są zmuszane do takiej pracy. Mogą oni nieświadomie wspierać proceder łamania praw człowieka.
Problem handlu "żywym towarem" dotyczy niemal całej Europy; Austria i Szwajcaria są przeważnie krajami docelowymi porwanych osób. Reszta państw to miejsca pochodzenia kobiet lub kraje przejściowe. Wiele z nich pełni obie funkcje.
Pod petycją domagającą się poszanowania praw człowieka i zwalczania handlu ludźmi podpisało się 72 tysiące osób.
K. Figurska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
06.03.2024
Dzieci przegrywają wojnę ZAWSZE
-
05.03.2024
Cicho! Sza!
-
04.03.2024
Mistrzowskie listy miłosne
-
27.02.2024
Muzeum Ginącej Mobilności