Znany fotograf Chris Niedenthal wystąpił w roli narratora spotu promującego Polskę za granicą, mającego pokazać zmiany, jakie nastąpiły w kraju przez ostatnie 25 lat. Film koncentruje się na pokazaniu Polaków jako energicznych i ambitnych, którzy walczyli o wolność i potrafią się nią cieszyć. Przygotowany został z okazji trzech rocznic, które przypadają w 2014 – 25-lecia wyborów 4 czerwca, 15-lecia członkostwa w NATO i 10-lecia przystąpienia do Unii Europejskiej.
Niedenthal jest autorem m.in. zdjęcia z czasu stanu wojennego, przedstawiającego wojskowy transporter opancerzony stojący przed warszawskim kinem Moskwa, w którym wyświetlano wówczas film „Czas apokalipsy” (ta fotografia pojawia się też w spocie). Spot zamyka nowe logo Polski.
Kampanię rozpoczęło umieszczenie plakatów i billboardów w Londynie 19 maja. Scenariusz spotu został wyłoniony w drodze konkursu. W skład komisji konkursowej weszli przedstawiciele różnych ministerstw, a także eksperci branży marketingowej. Spot zrealizowała agencja Saatchi&Saatchi, a hasło i logo kampanii stworzyła Saffon Brand Consultants z Londynu. Kampania finansowana jest ze środków unijnych zaoszczędzonych podczas polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej (ok. 8,4 mln zł). Główna część budżetu zostanie przeznaczona na zakup czasu antenowego w mediach zagranicznych – film będzie emitowany w czterech stacjach telewizyjnych o zasięgu ponadregionalnym (BBC, CNN, Eurosport i Sky News). Oprócz Wielkiej Brytanii kampania obejmie Niemcy, Belgię i Szwecję.
Reżyserem spotu był Marek Dawid, postprodukcją zajęło się studio D35.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Tylko co trzeci Polak wie, jak postępować w sytuacji zagrożenia
-
16.04.2024
Wykonane przez nas
-
16.04.2024
Odkrywamy Mapę Trendów 2024
-
15.04.2024
Światowy Dzień Ziemi z Operacją Czysta Rzeka