Zmęczenie w toalecie
Pijana prawie do nieprzytomności dziewczyna klęcząca w ubikacji nocnego klubu i upojony alkoholem chłopak kucający w toalecie byli bohaterami kampanii "Arrive Alive" („Cało u celu”) zrealizowanej w 2007 roku w RPA.
W ramach niekonwencjonalnego ambientu w toaletach pubów, klubów nocnych i restauracji na ścianach lub podłodze przyklejone zostały fotografie ludzi w ich naturalnej wielkości. Naklejki przedstawiają tych, którzy nadużyli alkoholu, aczkolwiek wciąż deklarują gotowość do samodzielnego powrotu do domu. Autorzy kampanii chcieli, aby bywalcy dyskotek zobaczyli w "bohaterach" akcji siebie i zmienili zdanie, co do prowadzenia po alkoholu, oraz generalnie do nienadużywania trunków.
Na ubraniach każdej z postaci umieszczono hasła, stanowiące jednocześnie wypowiedź danej osoby. Na plecach leżącego chłopaka widać zapewnienie "Don’t worry, I know my limits" ("Spokojnie, znam swoje granice"), dziewczyna oparta o ścianę nosi koszulkę z napisem "I’ll sober up when I’m behind the wheel" ("Wytrzeźwieję, wsiadając za kółko"), a na t-shircie kucającego w kabinie młodego mężczyzny widnieje "Just give me five minutes and I’ll be fine to drive" ("Daj mi 5 minut i mogę prowadzić"). Zestawienie owych zapewnień z widokiem pijanych młodych ludzi miało pobudzić wyobraźnię i skłonić do refleksji potencjalnych odbiorców. Kampania skierowana była nie tylko do młodych kierowców, ale także do pasażerów, którzy godzą się na jazdę samochodem prowadzonym przez osobę będącą pod wpływem alkoholu.
Kampania została nagrodzona Srebrnym Lwem podczas Międzynarodowego Festiwalu Reklamy Cannes w 2008 roku.
E. Janota, J.Tarkul
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Tylko co trzeci Polak wie, jak postępować w sytuacji zagrożenia