Ruszyła kampania "Zero proMILA", która uświadamia kierującym, jakie zagrożenia wiążą się z piciem alkoholu i późniejszą jazdą autem. Organizator kampanii, Polish Vodka Association, przekonuje, że by nigdy nie siadać za kierownicą po spożyciu alkoholu, bo od trzeźwości kierowcy zależy bezpieczeństwo na drogach i życie innych.
Akcja została zapoczątkowana w grudniu 2007 roku na ulicach Warszawy. W tym roku PVA wraz z partnerami kontynuuje kampanię, w ramach której od 8 grudnia do 14 grudnia rozdanych zostanie 7 tysięcy alkotestów oraz materiałów edukacyjno – informacyjnych na terenie całego województwa świętokrzyskiego.
Ważnym instrumentem działań będą punkty konsultacyjne rozmieszczone w uczęszczanych miejscach na terenie Kielc. Reklamy kampanii pojawią się na transparentach i materiałach edukacyjnych w postaci ulotek, plakatów, filmów i nalepek.
Podczas finału akcji w Kielcach w dn. 13 – 14 grudnia zorganizowane zostaną testy sprawnościowe samochodami na placu manewrowym przy użyciu, m.in. alkogogli – okularów symulujących stan upojenia alkoholowego. Działania popularyzujące trzeźwość będą promowane także w prasie lokalnej. Dla potrzeb kampanii uruchomiona została strona internetowa www.zeroproMILA.pl
W 2007 roku nietrzeźwi użytkownicy dróg uczestniczyli w 6503 wypadkach drogowych (13,1% ogółu wypadków), śmierć w nich poniosły 774 osoby (13,9% ogółu zabitych), a 8 193 odniosły obrażenia (12,9% ogółu rannych). Nietrzeźwi najczęściej uczestniczą w zdarzeniach drogowych w ostatnich dniach tygodnia: piątek (15,1%), sobota (19,2%) i niedziela (19,4%). Brak świadomości i odpowiedzialności, a niejednokrotnie głupota kierujących ma swoje odzwierciedlenie w policyjnych statystykach. Tylko w 2007 roku policjanci zatrzymali blisko 24 000 osób kierujących pojazdem i mających od 0,2 do 0,5 ‰ alkoholu w organizmie.
Szacuje się, że nietrzeźwi kierowcy odpowiadają za blisko 10% całkowitej liczby wypadków.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi