logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kraje, Australia, Problemy społeczne, Edukacja, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  30.06.2017

Zatrzymać trybiki losu



Australijska organizacja AIME zainicjowała kampanię promującą programy mentorskie dla dzieci, które z powodu swojej sytuacji społeczno-ekonomicznej mają utrudniony start w życie i ograniczony dostęp do edukacji.

W pięknej, krótkometrażowej animacji widz obserwuje historię dwóch chłopców. Od początku widać, że pomimo podobnych aspiracji (obydwaj siedzą na ławce i odrabiają lekcje), ich światy bardzo się od siebie różnią. Jeden z nich żyje w zindustrializowanej i przygnębiającej przestrzeni miejskiej, podczas gdy drugi korzysta ze słońca na łonie natury, co z pewnością nie pozostaje bez wpływu na efektywność jego pracy.

Kiedy chłopcy próbują do siebie podejść, okazuje się, że nie mają możliwości całkowicie samodzielnego podejmowania decyzji – ich losem sterują umieszczone w podłożu metalowe tory, do których przymocowane są stopy każdego człowieka zamieszkującego ten surrealistyczny świat. Zrezygnowani chłopcy rozjeżdżają się więc w dwóch przeciwnych kierunkach.

W kolejnej scenie obserwujemy dalsze losy chłopca z biedniejszej części miasta. Wykonuje on trudną, fizyczną pracę, ale wyraźnie jest z tego powodu nieszczęśliwy – zza metalowych krat w oknach swojego zakładu pracy rzuca pełne tęsknoty spojrzenia w kierunku uniwersytetu. W tym samym czasie jego przyjaciel zauważa go w odbiciu w szybie eleganckiej restauracji. Mimo metalowych okuć na swoich stopach, zmuszających go do pozostawania na z góry ustalonym torze, jest tak zdeterminowany, żeby ruszyć rówieśnikowi na pomoc, że te w końcu pękają. Kiedy dociera do fabryki i wyciąga pomocną rękę do drugiego z bohaterów, jemu również udaje się uwolnić z okowów. W ślad za tym następuje wyzwolenie wszystkich mieszkańców miasteczka, a widoczne pod ziemią tryby po raz pierwszy stają w miejscu.

Metafora staje się w pełni czytelna wraz z końcowym przekazem: „If we want to change the world, we need to change tha way it works” („Jeśli chcemy zmienić świat, musimy zmienić sposób, w jaki on działa”)



Nazwa kampanii:
Cogs
Czas:
2017.6.6
Tematy:
Edukacja, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Australia
Nadawca:
AIME
Hasło kampani:
Help us create equality through education





polecamy ─── 18.11.2020

Zielone podnosi libido


Jak wiadomo, seks wykorzystywany jest w reklamie, by sprzedawać wszystko – od koparek poprzez trumny, aż po gładź...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 15.01.2021

    Jesz? Nie jedź!


  • 05.01.2021

    Jedenaste: Nie produkuj śmieci – finał 21. konkursu Galerii Plakatu AMS


  • 04.01.2021

    Twoje ręce, twój wybór


  • 04.01.2021

    Wszyscy mamy źle w głowach


  • 28.12.2020

    Jeszcze trzy dni darmowych dokumentów z kolekcji festiwalu WATCH DOCS


  • 14.12.2020

    Galeria Rusz stworzyła w Płocku mural poświęcony idei ochrony przyrody


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek