Śmierć przenosi się do portali społecznościowych. Swoje wirtualne nagrobki mają już Amy Winehouse, Steve Jobs i ofiary zamachu terrorystycznego w Buenos Aires. Za pośrednictwem strony Mourning Tweet, czyli smutnego dopełnienia serwisu Twitter, przygotowanej przez argentyński oddział agnecji reklamowej Ogilvy każdy może wyrazić swój żal z powodu śmierci ważnej dla niego osoby.
W spocie promującym akcję, autorzy tłumaczą dlaczego zdecydowali się ją zanicjować: Ludzkość wymyśliła wiele sposobów na okazywanie żałoby. Ale w czasach portali społecznościowych, ludziom zaczęło brakować narzędzi do wyrażania smutku. Dlatego stworzyliśmy Żałobnego Ćwierka.
W lipcu 2011 roku Ogilvy uruchomiło stronę www upamiętniającą ofiary zamachu terrorystycznego w Buenos Aires. Dzięki niej, każdy może symbolicznie wyrazić smutek za pośrednictwem profilu w serwisie Twitter.com. Wystarczy, że ze strony projektu www.mourningtweet.com skopiuje czarny, oznaczający żałobę pasek i wklei go do wiadomości na Twitterze.
Ludzie z całego świata zaczęli korzystać z tego rozwiązania. W pierwszm dniu działania serwisu zanotowano 165 tys. odwiedzin. Artyści, znani sportowcy, politycy – w writualnym świecie łączyli się w bólu z powodu odejścia sławnych osób.
Głównym powodem, dla którego agencja Ogilvy uruchomiła akcję Mourning Tweet był zamach terrorystyczny pod budynkiem AMIA ([Asociación Mutual Israelita Argentina] Stowarzyszenie Argentyńskiej Wspólnoty Izraelskiej). Zginęło wtedy 85 osób, a 300 zostało rannych. Był to najkrwawszy zamach w dziejach Argentyny.
A. Kolasa
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi
-
12.01.2024
Trendy w marketingu online na 2024 rok — co będzie działać i sprzedawać?