Twarze dwóch hinduskich bóstw zakryte są maskami ochronnymi. Wizerunki na plakacie przedstawiają Lakszmi oraz Ganeśa, kluczowych dla święta Diwali. Zgodnie ze zwyczajem u ich stóp składa się dary takie jak kwiaty, pastę szafranową, perfumy i wiele innych. Elementem obchodów jest także odpalanie petard.
Zanieczyszczanie środowiska nie jest jedynym następstwem użycia petard. Stanowią one zagrożenie dla osób z chorobami serca, narażając je na dodatkowy stres, mogą uszkodzić słuch, a także zagrozić dzieciom. Oczywistym efektem stosowania petard są wybuchające masowo pożary. Kampania stara się przekonać, że petardy są zbędne dla właściwego celebrowania Diwali.
Diwali jest jednym z najbardziej popularnych i hucznie obchodzonych świąt w Indiach. Znane jest jako "festiwal świateł", ponieważ podczas święta domy, sklepy i inne miejsca publiczne oświetlane są olejowymi lampami. Lampy te zapala się ku czci bogini Lakszmi, bogini bogactwa. Zabieg ten ma jej pomóc w znalezieniu drogi do domów wyznawców. Dlatego też, mieszkańcy zostawiają otwarte drzwi do swoich domostw, by ułatwić bogini ich znalezienie. Według tradycjii Ganeś dzieli ołtarz z Lakszmi podczas nocy Diwali. Hinduiści wierzą, że Ganeś musi być utrzymany w stanie stałego zadowolenia. Wtedy tylko łatwa droga do nowych osiągnięć i możliwości pozostanie otwarta. Diwali to czas, kiedy światło góruje nad ciemnością, a dobro wygrywa ze złem. Mitologia związana ze świętem różni się jednak w zależności od kraju.
Kampanię zrealizowała agencja Purple Focus z Gurgaon.
Olga Ambrosiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
23.04.2024
Jakie książki kupujemy — raport Allegro i Allegro Lokalnie
-
23.04.2024
23 kwietnia — Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt