Zaczepić, wyzwać, zaszokowć i zmienić – 8 przykładów prowokacji
Pochmurny Patrol
Kampania fundraisingowa nowozelandzkiej straży przybrzeżnej zaczęła się jak u Hitchcocka – od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie nieprzerwanie rosło. Odbiorców wielu kanałów radiowych i telewizyjnych poinformowano dokładnie o tej samej godzinie o zatonięciu łodzi u wybrzeży Nowej Zelandii. Wszystkie, podane w realistyczny sposób, informacje kończyły się wezwaniem do pomocy w poszukiwaniach czwórki rozbitków wchodząc na stronę internetową liverescue.com.nz. Tam internauta zostawał wciągnięty w interaktywną grę, w której jako kapitan samolotu ratunkowego miał poszukiwać zaginionej łodzi. Tylko 1,8% biorących udział w wirtualnych poszukiwania udało się znaleźć rozbitków. Efektem kampanii było jednak nie tylko uświadomienie Nowozelandczykom, że gdyby to im przydarzyło się podobne nieszczęście na otwartym morzu mieliby tylko 2% szans na przeżycie, ale i korzyść finansowa – o około 900% zwiększyła się ilość funduszy zebranych od internautów na funkcjonowanie straży. Agencja DBB przygotowała dla nich kampanię „Live Rescue”, której innowacyjność i interaktywna forma zyskały uznanie na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes. Srebrny Lew w kategorii 'Direct’ i Złoty Lew w kategorii 'Direct Response Digital’ uzyskane na tym największym konkursie branży reklamowej świadczy o nieprzeciętności tej realizacji.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Wykonane przez nas
-
12.04.2024
Zabójcze trendy
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem