Urologia po partyzancku
Przestał sikać. Informacja błyskawicznie trafiła do mediów i zelektryzowała opinię publiczną. Jego zdjęcie pojawiło się w każdej gazecie, a urolodzy gościli w wielu programach informacyjnych. Całą sprawę chętnie komentowali także internauci – temat zagościł na ponad 15.000 stronach internetowych. Osobiście interweniowała Komisarz ds. zdrowia Unii Europejskiej ustosunkowując się do zaistniałej sytuacji. Tak żywe zainteresowanie tym z pozoru nic nieznaczącym incydentem nie dziwi – chodzi tu przecież o symbol, ikonę Brukseli – słynną fontannę Manneken Pis, przedstawiającą siusiającego chłopca, do której Belgowie czują szczególnie silny sentyment.
Wszystko dla słusznego celu – promocji profilaktycznych badań prostaty. Belgijskie Stowarzyszenie Urologów postanowiło o nich przypomnieć i zachęcić Belgów do wybrania się do urologa. Niestety, posiadało tylko niewielki budżet przeznaczony na ten cel. Kreacji kampanii podjęła się agencja reklamowa Famous Brussels. Idea była prosta. Poproszono zarządcę fontanny Manneken Pis o obniżenie w niej ciśnienia, a przed nią rozwieszono skromny bander z hasłem “Having trouble urinating? Have a prostate check today.” (“Masz problemy z oddawaniem moczu? Zbadaj swoją prostatę”). Resztą, jak słusznie przypuszczano, zajęły się media.
O niedyspozycji siusiającego chłopca i przesłaniu kampanii, realizowanej 14 września 2008 roku, w Europejski Dzień Prostaty, dowiedziało się blisko 85% Belgów.
Idea okazała się genialna. Kampania została uhonorowana Brązowym Lwem w kategorii Media na tegorocznym festiwalu reklamy w Cannes. Jej przykład pokazuje nie tylko możliwości, jakie dla promocji ważnych społecznie inicjatyw może mieć tzw. marketing partyzancki, ale także siłę oddziaływania symboli, z którymi dana społeczność jest związana emocjonalnie. Pomysł jest wart uwagi, szczególnie w sytuacji polskich organizacji pozarządowych, które często dysponują jedynie niskimi budżetami przeznaczonymi na kampanie.
M.Świejkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.03.2024
Dla psa mafia!
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
06.03.2024
Dzieci przegrywają wojnę ZAWSZE
-
05.03.2024
Cicho! Sza!
-
04.03.2024
Mistrzowskie listy miłosne