Unilever i Alibaba wprowadzają inteligentne maszyny do sortowania plastiku
Unilever, właściciel m.in. marek takich jak: Dove, Domestos, czy Cif, wraz z potentatem e-commerce, Alibaba Group, stworzył innowacyjne narzędzie do sortowania plastiku, oparte na sztucznej inteligencji. W dwóch największych chińskich miastach zainstalowano maszyny do recyklingu, które automatycznie identyfikują i sortują plastikowe opakowania. Celem inicjatywy, realizowanej w ramach programu Waste-Free World, jest przyspieszenie powrotu tworzyw sztucznych do gospodarki o obiegu zamkniętym i pomoc w budowie systemu recyklingu wysokiej jakości plastiku.
W 20 biurach i miejscach przestrzeni publicznej w dwóch największych miastach w Chinach: Szanghaju i Hangzhou zainstalowano maszyny, wyposażone w technologię opartą na sztucznej inteligencji. Identyfikuje ona różne rodzaje plastikowych butelek, odpowiednio je sortuje, przechowuje i przyspiesza tempo procesu recyklingu, by surowiec mógł zostać ponownie użyty. Jedynym zadaniem konsumenta jest użycie specjalnej aplikacji, zaprojektowanej przez Alibaba Group, która skanuje kod QR i uruchamia maszynę, po czym włożenie opakowania do pojemnika.
Inicjatywa Unilever i Alibaba to także korzyść dla klientów – użytkownicy korzystający z maszyn za każdą wrzuconą butelkę otrzymują kupony Unilever. Zbierają także punkty w aplikacji „Alipay Ant Forest”, dzięki którym wspierana jest opieka nad terenami chronionymi. Od 2016 roku punkty zebrane przez klientów w ramach programu pomogły zasadzić 200 milionów drzew na terenach narażonych na suszę w Chinach.
O tym, jak w praktyce wygląda obsługa inteligentnej maszyny do recyklingu można się dowiedzieć, oglądając poniższy filmik:
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2024
Jakie książki kupujemy — raport Allegro i Allegro Lokalnie
-
23.04.2024
23 kwietnia — Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich
-
22.04.2024
Polak na diecie
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!