Klientów centrum handlowego gonił zdalnie sterowany wózek inwalidzki. Twórcy akcji, zauważywszy nieskuteczność przekazu informacji w formie ulotek, postanowili zastosować inny sposób. Zwizualizowali konsekwencje problemu, o którym chcieli poinformować społeczeństwo. Symbol niepełnosprawności miał uświadomić odbiorcom kampanii ryzyko, z jakim wiąże się rozwój osteoporozy. Film przedstawiający reakcję przechodniów informuje, że co 20 sekund ktoś łamie sobie kość w wyniku tego schorzenia, a miliony ludzi ignorują zagrożenie. Cała kampania ma zachęcać do wykonania badań pod kątem występowania osteoporozy. Nakłania do tego hasło: "Stand up against osteoporosis, before you can’t" ("Stań przeciwko osteoporozie, dopóki jeszcze możesz").
"Beware the chair" ("Strzeż się wózka") jest kampanią zrealizowana w ramach działalności nowojorskiego szpitala Crouse Hospital. Na stornie bewarethechair.com. można znaleźć liczne dane dotyczące skali problemu rozwoju osteoporozy, szczególnie u starszych kobiet. Organizacja informuje, że 54 miliony Amerykanów i 200 milinów ludzi na świecie ma osteoporozę. Wielu z nich nie wie, o swojej chorobie dopóki nie złamie kości. 50 % osób, które złamią kość biodrową, już nigdy nie jest w stanie chodzić o własnych siłach, a 25 % kobiet w ciągu jednego roku po złamaniu biodra umiera.
Sandra Sych
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
10.04.2024
Na co przeznaczamy 1,5% podatku?
-
05.04.2024
Zbadaj się, nie odkładaj!
-
26.03.2024
Z nosem w komórkach