Herosi zniszczeni przez chorobę? W ramach kampanii społecznej z 2004 roku, Superman i Wonderwoman – kultowe postaci superbohaterów – ostrzegają młodych ludzi przed AIDS. Francuska organizacja AIDES wraz ze stale z nią współpracującą agencją TBWA z Paryża, stworzyła wakacyjną kampanię przypominającą, że AIDS dotyczy nas wszystkich (On est tous concernés par le sida), nawet osoby ponadprzeciętne. Kampania została zorganizowana w okresie letnim, sprzyjającym ogólnemu rozluźnieniu i podejmowaniu większej ilości kontaktów seksualnych.
W ramach kampanii powstały nie tylko plakaty, ale również spoty radiowe i telewizyjne oraz zorganizowano różnego rodzaju wydarzenia, jak np. gry i zabawy prewencyjne, na których można było wygrać 1000 prezerwatyw, które rozdawano także niezależnie od tych wydarzeń (w sumie 250.000 sztuk).
Reklamy skierowane są do wszystkich, ze szczególnym uwzględnieniem osób młodych, które przeważnie nie doceniają ryzyka związanego z zachorowaniem na AIDS. Czują się wszechmocne – tak, jak bohaterowie kampanii – i uważają, że AIDS nie dotyczy ich bezpośrednio, a wobec takiego przekonania nie przestrzegają podstawowych środków zapobiegawczych. Z tą powszechnie panującą opinią postanowiła rozprawić się organizacja AIDES.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
06.03.2024
Dzieci przegrywają wojnę ZAWSZE
-
05.03.2024
Cicho! Sza!
-
04.03.2024
Mistrzowskie listy miłosne
-
29.02.2024
Cztery szkodliwe mity o otyłości