Został zamordowany, ale jego serce nie przestawało bić! – to nagłówek gazety codziennej.
Paragwajczycy nie czytają literatury pięknej, jednak gazeta Diario Popular co tydzień ma 250 tys. czytelników – nakreślają problem inicjatorzy akcji. By przybliżyć obywatelom międzynarodową wielką literaturę, na pierwszej stronie gazety, na żółtym tle umieszczane są nierealnie i sensacyjnie brzmiące nagłówki dotyczące danego dzieła. W ten sposób obywatele Paragwaju, zainteresowani, zaglądają na strony poświęcone danej „rewelacji”. Trafiają tam na oryginalne wersje utworów literackich. Nagłówek o martwym z bijącym sercem prowadził do noweli Edgara Allana Poe Serce Oskarżycielem. Innym razem jedna z nowel ze zbioru Dekameron Giovanniego Bocaccio podsumowana została: Ubierał się jak Król, by móc sypiać z Królową. W rezultacie 250 tys. ludzi zyskało dostęp do literatury pochodzącej z najróżniejszych części globu, a co najmniej trzy paragwajskie szkoły korzystają z dziennika w celach edukacyjnych.
Nazwa akcji "Yellow short stories" ("Żółte nowele") nawiązuje do określenia "yellow press", oznaczającego gazety publikujące skandalizujące, sensacyjne historie. Kampanię zainicjował browar Cerveceria Paraguaya w ramach swojej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu.
Anna Cieciera
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi