logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie, profilaktyka zdrowotna, uzależnienia
   ──────  22.01.2019

realnie (nie)dostosowane szkoły



Z powodu ograniczeń i przeszkód jakie spotykają dzieci z zespołem Downa Peruwiańskie Towarzystwo Downa Sociedad Peruana de Sindrome Down w wyjątkowy sposób apeluje o większą tolerancję. Zwracając uwagę na ogromne wyzwania, jakie spotykają rodzice dzieci w ich codziennym funkcjonowaniu, organizacja stworzyła kampanię, która w ciągu zaledwie 24 godzin stała się społecznym tematem numer jeden.

W Peru rodzice dzieci z zespołem Downa szukając szkoły, która pozwalałaby im się uczyć razem z innymi dziećmi stykają się z ogromnym problemem – braku tolerancji i wybitnie trudnych wymagań, niedostosowanych do choroby dzieci, a zdecydowanie przeciążających ich możliwości. Aby uświadomić społeczeństwu jak duże jest to wyzwanie Peruwiańskie Towarzystwo Downa opracowało kampanię, w której stworzony został fikcyjny College  (The Learning Center School). Szkoła stawiała horrendalne  wymagania. W ten sposób realizatorzy projektu chcieli przybliżyć ograniczenia i przeszkody jakie spotykają dzieci z zespołem Dona.

Ogłoszenie fikcyjnej szkoły pojawiło się w jednej z najważniejszych gazet w kraju. Zaledwie kilka godzin później informacja obiegła mediach i sieci społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter wzbudzając bardzo duże zainteresowanie. Ogłoszenie spotkało się z wielkim oburzeniem i w ciągu zaledwie 24 godzin wywołała falę negatywnych komentarzy i opinii. Wzbudziło nawet zainteresowanie peruwiańskiego ministra edukacji.

Opublikowany przez Sociedad Peruana de Síndrome Down Piątek, 14 grudnia 2018

https://mobile.twitter.com/SPSindromeDown

Opublikowany przez Sociedad Peruana de Síndrome Down Piątek, 14 grudnia 2018

Organizatorzy stworzyli idealną fikcję, by pokazać jak  duży jest problem braku możliwości edukacji w normalnej szkole dla dzieci z zespołem Downa. Powstał nawet specjalny fanpage na Facebooku:

Opublikowany przez The Learning Center School Czwartek, 23 lutego 2017

Dzień później po burzliwej reakcji mediów i społeczeństwa, organizacja opublikowała wideo wyjaśniające całą akcję. Pod hasłem #educacioneclusiva (edukacją integracyjna) rodzice dzieci z zespołem Downa tłumaczą cel powstania fikcyjnego ogłoszenia i szkoły.

Celem kampanii było zainspirowanie do rozmów o kwestii włączania dzieci z zespołem Downa do systemu edukacji bez dotychczasowych przeszkód. Organizacja w wyjaśniającym filmie podkreśla, że szkoła nie jest prawdziwa, jednak rodzice dzieci z zespołem Downa cierpią i walczą dokładnie z takim wykluczeniem jakie przedstawiono w ofercie tej szkoły. Akcja miała być wezwaniem dla wszystkich szkół i zainicjować zmianę warunków rekrutacji. Organizacja zachęca by nie patrzeć na wygląd dzieci ale na ich potencjał.

Dzięki działaniu organizacji udało się otrzymać rozporządzenie od ministra edukacji, które zapewnia że każda publiczna i prywatna szkoła musi udostępnić co najmniej dwa miejsca na klasę dla uczniów z specjalnymi potrzebami.

Sociedad Peruana de Sindrome Down prowadzi również inne działania dotyczące pomocy osobom z zespołem Downa w odnajdywaniu się w codziennym życiu. Więcej na temat tej działalności można znaleźć na stronie organizacji: https://www.spsd.org.pe

https://www.facebook.com/SPsindromedown/

Opublikowany przez Sociedad Peruana de Síndrome Down Wtorek, 18 września 2018

 








polecamy ─── 27.11.2019

Liderzy Pro Bono rozpoczynają kampanię „Ten 1 dzień”


Jak najlepiej zintegrować zespół pracowników? Jak odnaleźć głębszy sens w pracy? Jak w naturalny sposób rozwijać swoje kompetencje?...


nazwa kategorii: Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.11.2019

    Rewolucja konsumencka w Czarny Piątek


  • 25.11.2019

    Studenci Politechniki Warszawskiej skonstruowali bolid dla niepełnosprawnego chłopca


  • 15.11.2019

    Model płuc pokaże ci, czym oddychasz – zmieni kolor już po kilku dniach


  • 15.11.2019

    Zbiórka maskotek na Dzień Pluszowego Misia z Fundacją Mam Marzenie


  • 14.11.2019

    Uśmiech dla seniora od Fundacji „Dr Clown”


  • 04.11.2019

    Niepełnosprawni – sprawni w życiu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek