W okresie letnim posiadanie psa lub kota staje się dla wielu ludzi problemem. Zdarza się, że za wczasy właścicieli płacą najwięcej ich podopieczni. Co roku okres wakacji wiąże się z drastycznym wzrostem liczby porzucanych psów i kotów.
„Przywiązanie – oddanie” to przewrotny tytuł kampanii Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami, z lipca i sierpnia 2000 roku, odnoszący się zarówno do pozytywnych uczuć, jakimi zwierzęta obdarzają swoich właścicieli, jak i okrutnego zachowania człowieka względem swoich podopiecznych.
Kampania miała na celu uświadomienie problemu porzucania zwierząt domowych i ich okrutnego traktowania oraz zachęcenie do wsparcia finansowego schronisk. Była także apelem do posiadaczy zwierząt: „Jeśli nie chcesz już psa, który jest chory, stary, przeszkadza w domu, wymaga opieki i leczenia, a może po prostu już ci się znudził – nie porzucaj go, są inne, bardziej humanitarne sposoby”. Można poszukać osoby, która się nim zaopiekuje i przygarnie, można też oddać go do schroniska lub na określony czas do hotelu dla zwierząt, aby nie skazywać go na bezdomność i pewną śmierć. Kampania przypominała, że zwierzęta ufają swoim właścicielom bezgranicznie, a ci są za nie odpowiedzialni.
M. Pietrzak
nazwa kategorii: Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%
CZYTAJ TEŻ:
-
13.12.2019
Olga Tokarczuk dla wigilijnych karpi – przeczytaj opowiadanie noblistki
-
13.12.2019
Wypożycz choinkę na święta – zasadź las razem z Volvo
-
09.12.2019
Lidl znakuje naturalnym światłem warzywa BIO
-
07.12.2019
7 grudnia – Sobota dla Polski
-
06.12.2019
Nasze filmy zawsze mówią o spotkaniach skrajnie odmiennych osób
-
06.12.2019
Ruszyła kampania Ratujemy motyle