„Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej” to pierwsza w Polsce publikacja poświęcona jedynie kampaniom społecznym. Pomimo upływu czasu w wielu aspektach jest wciąż aktualna.
Bogato ilustrowana, oparta na naukowych badaniach i praktycznych przykładach, jedna z niewielu na międzynarodowym rynku księgarskim książka o reklamie niekomercyjnej, nazywanej potocznie reklamą społeczną. Jest źródłem cennej wiedzy o mechanizmach społecznych i psychologicznych rządzących odbiorem reklamy społecznej. Dla autorów i twórców ważna pozycja o praktycznych sposobach przygotowania, planowania i badania kampanii społecznych.
Licząca 256 stron publikacja wyjaśnia różnice między reklamą społeczną a komercyjną, przedstawia historię reklamy społecznie użytecznej na świecie i w Polsce, opisuje szeroko kilka kampanii polskich (m.in. „Powstrzymać przemoc domową, „Sprzątanie świata”) i zagranicznych (m.in. „Partnership for a Drug-Free America”), wskazuje na znaczenie badań skuteczności reklam społecznych.
W książce „Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej” znalazły się wywiady z Jolantą Kwaśniewską – prezesem Fundacji „Porozumienie bez barier”, a także z profesorami: Jerzym Bralczykiem i Jerzym Mellibrudą oraz publicystą – Krzysztofem T. Toeplitzem. Istotnym merytorycznie i efektownym wizualnie uzupełnieniem tomu jest dokumentalny zapis ponad 40 polskich kampanii społecznych z lat 1997-2001.
Grono autorów książki – pod redakcją dr Dominiki Maison z Uniwersytetu Warszawskiego – stanowią naukowcy, analitycy i praktycy rynku reklamowego w Polsce.
Pomysłodawcą tej publikacji jest Fundacja Komunikacji Społecznej w Warszawie, wydawcą tomu zaś Agencja Wasilewski.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2024
Jakie książki kupujemy — raport Allegro i Allegro Lokalnie
-
22.04.2024
Polak na diecie
-
10.04.2024
Na co przeznaczamy 1,5% podatku?
-
29.03.2024
Tylko co trzeci Polak wie, jak postępować w sytuacji zagrożenia
-
21.03.2024
Prawie jedna trzecia jaj pakowanych w Polsce nie pochodzi od kur w klatkach
-
15.03.2024
Ponad 40% Polaków deklaruje, że ma problemy ze snem