W 30. rocznicę wprowadzenia stanu wojennego w Polsce Instytut Lecha Wałęsy zainaugurował kampanię "Gen Wolności", mającą na celu budowę w polskim społeczeństwie poczucia nowoczesnego patriotyzmu.
„Gen Wolności” ma integrować Polaków wokół pozytywnego postrzegania osiągnięć obywateli i państwa. Zgodnie z założeniami program ma uświadamiać Polakom, iż zawsze, niezależnie od czynników historycznych, posiadali w sobie „Gen Wolności”, dzięki któremu udało się przetrwać i odbudowywać niepodległą Polskę.
Pomysłodawcą kampanii jest Grzegorz Wrona, a realizuje ją Fundacja Instytut Lecha Wałęsy. Spot według scenariusza Piotra Bujnowicza, Grzegorza Wrony i Ewy Kielar wyreżyserowali Piotr Bujnowicz i Szymon Lenkowski. Honorowego patronatu udzielił mu Andrzej Wajda.
Na kampanię składają się, poza filmem reklamowym, publikacje edukacyjne dla dzieci, młodzieży i nauczycieli, pokazujące historię Polski przez pryzmat pojęcia „wolność”, przygotowane pod patronatem prof. Normana Daviesa. Wśród materiałów znalazła się adresowana do przedszkolaków kolorowanka, zestaw bajek o tematyce patriotycznej, wraz z audiobookiem zawierającym interpretacje baśni w wykonaniu znanych polskich aktorów: KrystynyJandy, Cezarego Żaka, Małgorzaty Sochy, Jerzego Radziwiłowicza, Zbigniewa Zamachowskego, Wojciecha Malajkata, Piotra Pręgowskiego, Jerzego Gudejki, Katarzyny Żak, Piotra Adamczyka, Ewy Kuryło oraz Krzysztofa Kowalewskiego.
Projekt jest w założeniu wieloletni, będzie się składać na niego cykl spotkań i wydarzeń organizowanych w Polsce i zagranicą, powstał we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowym Centrum Kultury oraz Fundacją Kocham Polskę i Corem & Studio Zakład. Głównym Partnerem projektu został PKN Orlen, partnerem wspierającym Poczta Polska.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi