Telewizyjna kampania pokazująca bezsensowny heroizm na pokaz prowadzona była w maju 2008 roku przez francuską fundację na rzecz przekazywania organów ADOT.
Na potrzeby kampanii zostały zrealizowane dwa spoty filmowe. Pierwszy pokazuje ludzi na plaży, którzy patrzą na tonącego – nikt jednak nie płynie mu na ratunek. Po chwili decyduje się jedne z mężczyzn, ale nie udaje mu się i sam resztkami sił wraca na ląd. Obserwatorzy jego zmagań są pełni dezaprobaty. Analogicznie skonstruowany jest drugi spot pokazujący płonący dom i stojącą na balkonie starszą kobietę. Hasło „Ne prenez pas de risques. Attendez d’etre mort pour sauver de vies.” („Nie ryzykuj. Aby ratować innych, poczekaj aż umrzesz") zachęca do zupełnie innej formy pomocy. Oba spoty bazują na idei, że trudno jest być bohaterem za życia, sugerują prostsze rozwiązanie: przekazanie po swojej śmierci organów osobom potrzebującym.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
10.04.2024
Na co przeznaczamy 1,5% podatku?
-
05.04.2024
Zbadaj się, nie odkładaj!
-
26.03.2024
Z nosem w komórkach
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę