Od pucybuta do ucznia
Indyjska organizacja pozarządowa Pratham, we współpracy z agencją Six Inches, zaskoczyła na początku roku klientów największej sieci multipleksów w Indiach – Fame Cinemas Support – swoją nową kampanią "Shoeshine". Na pierwszy rzut oka pojawiło się tam wielu młodych pucybutów, po podejściu do których okazywało się jednak, że były to plakaty z fotografiami chłopców, a pudełka do czyszczenia butów to tak naprawdę puszki do zbierania pieniędzy.
Dzieci pochodzące z ubogich rodzin nie mają szans na równe z zamożnymi dziećmi warunki rozwoju, przede wszystkim na edukację. Ulice w Indiach są przez to pełne dzieci nieumiejących czytać ani pisać, za to próbujących zarabiać na życie czyszczeniem butów koło dworców kolejowych. Jak można im pomóc? "Rather than putting the foot forward, please give your hand to support their education." („Zamiast wystawiać but do wyczyszczenia, wyciągnij rękę aby wesprzeć ich edukację”) – tak zachęca napis przy każdym małym pucybucie.
Kampania okazała się sukcesem – dzięki temu, że jej nośniki zaprezentowano w miejscu odwiedzanym przez setki ludzi dziennie, puszki na darowiznę były pełne, do tego zdarzało się, że przechodzący bezinteresownie oferowali wsparcie jako woluntariusze.
M. Miąc
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
23.04.2024
Jakie książki kupujemy — raport Allegro i Allegro Lokalnie
-
23.04.2024
23 kwietnia — Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt