logo kampanie społeczne
  • Wiedza
  • Konkurs
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Selekcje
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Selekcje
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Konkurs
  • Wiedza
zamknij
Akcje, CSR/CRM, Kampanie, Polska, Równouprawnienie i tolerancja, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z przemocą
   ──────  08.06.2018

– Nienawiść odczłowiecza! Celebrytki walczą z hejtem internautów



Hanna Lis, Weronika Rosati i Małgorzata Rozenek-Majdan w walce z przejawem nienawiści wobec kobiet wystąpiły w spocie na rzecz Centrum Praw Kobiet. Konfrontując się z pełnymi hejtu komentarzami na swój temat, głośno apelują „Powiedz ‘Stop’ nienawiści. Walcz o swoje prawa. Zareaguj, zanim obudzisz się w Gileadzie”. Przekaz bohaterek nawiązuje do książki oraz serialu „Opowieści podręcznej”, emitowanego na platformie Showmax. Za strategię i kreację kampanii odpowiada Agencja Digital Kingdom, pracująca dla Showmax w Polsce.

 

– Komentarze, które nierzadko na swój temat czytam są jeszcze bardziej perfidne, paskudne i okrutne niż te, które przeczytałam na potrzeby tej kampanii, bo dotyczą ludzi mi najbliższych. Jeżeli jakiś anonimowy internauta posuwa się do tego, że życzy śmierci moim dzieciom i moim najbliższym, to zastanawiam się co jest w głowach tych ludzi – mówi dziennikarka, Hanna Lis, bohaterka akcji Showmax „Na początku było słowo” walczącej internetową nienawiścią wobec kobiet

Na początku było słowo.

Weronika Rosati, Hanna Lis i Małgorzata Rozenek-Majdan nie godzą się na ocenianie z powodu płci, a Ty? #napoczątkubyłosłowo

Opublikowany przez Showmax Polska 7 czerwca 2018

 

„Opowieść podręcznej” to głośna powieść Margaret Atwood,  a przy tym jeden z najpopularniejszych seriali ostatnich lat. Okrutna wizja przyszłości serwowana szczególnie dla kobiet staje się przerażająco aktualnym komentarzem współczesnej rzeczywistości. Serialowe „dziwki” – mieszkanki Republiki Gileadu zsyłano do ośrodków karnych za nieposłuszeństwo wobec ograniczającego je prawa. Niestety, większość pomysłów na zniewolenie kobiet, Margaret Atwood i twórcy serialu wzięli z prawdziwego życia.

Dowodzi tego społeczna kampania z udziałem polskich celebrytek, które sprzeciwiając się nienawiści wobec kobiet czytają pełne nienawiści, prawdziwe wulgarne komentarze internautów na swój temat.

Wideo z udziałem Hanna Lis, Weronika Rosati i Małgorzata Rozenek-Majdan to główny element kampanii realizowanej dla Showmax oraz Centrum Praw Kobiet. Każde udostępnienie materiału to złotówka przekazana przez Showmax na cele Fundacji Centrum Praw Kobiet, której dofinansowanie ze strony Państwa zostało ograniczone.Za realizację spotów odpowiada: dom produkcyjny link visuals, za strategię i kreację aktywacji Agencja Digital Kingdom.

– Nienawiść odczłowiecza. Odczłowiecza nie tylko tego kto tę nienawiść kreuję, kto ją wlewa do przestrzeni publicznej, do mediów społecznościowych, ale oczywiście także ofiary. I w którymś momencie te ofiary stają się w oczach hejterów nic nie wartymi przedmiotami – tłumaczy Hanna Lis – To jest bardzo niebezpieczny precedens, bo zaburza całe życie publiczne, społeczne i może doprowadzić, niestety głęboko w to wierze, do kryzysu wartości i do kryzysu instytucji państwa

– Do czego doprowadzić może obojętność wobec takich przejawów wrogości w stosunku do kobiet? W świetle obecnych wydarzeń serial „Opowieść podręcznej” wydaje się być groźną przestrogą. Ostrzeżeniem przed tym, jak może zmienić się rzeczywistość, jeśli rzeczywiście zignorujemy niepokojące sygnały i pozwolimy na dalsze rozwijanie się nienawiści. A ta najczęściej rodzi się w sieci – wyjaśnia swoją akcję platforma Showmax.

Dlatego ważne jest, żeby krzyczeć i nie pozwolić, żeby do tego doszło. Kobiety powinny trzymać się razem i nie pozwolić na jakiekolwiek umniejszanie swoich praw czy godności – mówi Weronika. Jest taka teoria, że skoro jest się osobą publiczną to powinno się liczyć z hejtem. Ale czy jak to spotyka inne kobiety, to też można powiedzieć, że jest na to usprawiedliwienie? Nie ma usprawiedliwienia dla hejtu – żadnego! – apeluje Weronika Rosati, wstrząśnięta obrazem ukazanym w Opowieści podręcznej, a zwłaszcza współczesnej rzeczywistości.

Opublikowany przez Centrum Praw Kobiet 2 maja 2018

#Gdańsk #Trójmiasto #Pomorze Gorąco zachęcamy do udziału w spotkaniu z dr Sylwia Spurek, Zastępczynią Rzecznika Praw…

Opublikowany przez Centrum Praw Kobiet 1 czerwca 2018

Fundacja Centrum Praw Kobiet to organizacja, której misją jest działanie na rzecz równego statusu kobiet i mężczyzn w życiu publicznym i w rodzinie oraz przeciwdziałanie przemocy wobec kobiet.

W swojej codziennej działalności CPK stara się łączyć różne formy aktywności. Z jednej strony udziela pomocy prawnej i psychologicznej kobietom doświadczającym przemocy i dyskryminacji, z drugiej zaś stara się wpływać na kształt prawa i jego stosowanie. Istotną rolę odgrywają również szeroko rozumiane działania edukacyjne skierowane do kobiet w ramach Akademii Mocy Kobiet oraz innych grup społecznych.

Szczegóły organizacji i aktualne działania dostępne są na stronie https://cpk.org.pl



Nazwa kampanii:
"Na początku było słowo"
Kategoria ogólna:
Walka z przemocą
Kraje:
Polska
Kategoria ogólna:
CSR/CRM, Równouprawnienie i tolerancja, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z przemocą
Nadawca:
Digital Kingdom, Showmax
Media:
internet
Wykonawca:
Digital Kingdom, Showmax
Adresaci:
internauci
Hasło kampani:
"Na początku było słowo"





polecamy ─── 05.10.2017

Poznaj sposoby na depresję i naucz się pomagać


Po prostu bądź…, zbliż się…, bądź cierpliwy i wyrozumiały…, dbaj też o siebie…, skonsultujcie się ze specjalistą… To...


nazwa kategorii: Kampanie

CZYTAJ TEŻ:


  • 20.02.2019

    Mieszkanka dla najmniejszych gości


  • 20.02.2019

    Ubrane w siniaki


  • 19.02.2019

    #Sheboard – wychowane przez słowa


  • 19.02.2019

    Specjalista/ka ds. CSR oficjalnie na liście zawodów


  • 18.02.2019

    Cmentarze słońcem budowane


  • 15.02.2019

    Krzyczące drzewa


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Wiedza
  • Konkurs
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Selekcje
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek