Znaną formułę McLuhan’a Medium is the message urzeczywistniła prohigieniczna wietnamska kampania. Trudno o przekaz bardziej skuteczny od komunikatu bezpośrednio wskazującego sposób rozwiązania problemu. I trudno też o bardziej bezpośrednią kampanię niż ta powstała z inicjatywy Banku Światowego oraz wietnamskiego Ministerstwa Zdrowia, zachęcającą do mycia rąk.
Praktycznie i ekologicznie – po opuszczeniu publicznej toalety adresat widzi błękitny arkusz z instrukcją „Ten plakat zrobiony jest z mydła. Umyj nim ręce”.
Celem kampanii jest wpojenie nawyku mycia rąk po wyjściu z toalety, a tym samym ograniczenie rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych. Choć z perspektywy Europy problem wydaje się marginalny, według danych UNICEF jedynie 12% Wietnamczyków myje ręce przed posiłkiem, 16% – po wyjściu z toalety. Poprawa warunków sanitarnych jest konieczna dla rozwoju kraju.
M. Woźniak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
10.04.2024
Na co przeznaczamy 1,5% podatku?
-
05.04.2024
Zbadaj się, nie odkładaj!
-
26.03.2024
Z nosem w komórkach
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę