Pięciolatki, które mówią do siebie, lepiej radzą sobie ze stawianymi przed nimi zadaniami – przekonują naukowcy. Badanie na ten temat przeprowadził prof. psychologii Adam Winsler z George Mason University w stanie Wirginia.
– Dzieci często mówią do siebie wykonując codzienne obowiązki, a rodzice i nauczyciele nie powinni myśleć, że to dziwne czy niewłaściwe. Powinni słuchać dzieci, bo to wspaniałe okno do ich umysłów – powiedział Winsler, dodając, że dzieci powinno się do głośnego mówienia wręcz zachęcać.
Badania pokazują, że 78%dzieci miało lepsze wyniki w wykonywaniu zadań, kiedy do siebie mówiło, niż kiedy pracowało w ciszy. Winsler stwierdził, że dzieci z problemami behawioralnymi, np. ADHD, częściej mówią do siebie niż ich rówieśnicy. Profesor uznał, że pozwalanie takim dzieciom na mówienie do siebie w klasie może pomóc im w rozwoju.
Winsler twierdzi, że rozmawianie ze sobą jest powszechne u dzieci w wieku 2-5 lat i zupełnie normalne. Kiedy dziecko przejawia takie zachowania, poprawia się jego komunikacja ze światem zewnętrznym.
Podobny eksperyment przeprowadzony przez Winslera wykazał, że równie korzystne jest mówienie do siebie w przypadku dzieci autystycznych.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2024
23 kwietnia — Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich
-
15.04.2024
Światowy Dzień Ziemi z Operacją Czysta Rzeka
-
02.04.2024
Kolorowe skarpetki, które pomagają osobom w spektrum autyzmu
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Wspólny Las 2024: dziesiątki leśnych wydarzeń w całej Polsce
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy