AIDS się skończyło, AIDS mnie nie dotyczy, AIDS to choroba homoseksualistów, narkomanów i prostytutek – w takiej iluzji żyje wiele osób. Organizacja Act Up Paris w 2006 roku po raz pierwszy – w swojej 15 letniej walce z AIDS – postanowiła podjąć współpracę z agencją reklamową (CLM BBDO) i stworzyć kreacje uwrażliwiające społeczeństwo francuskie na kwestię pandemii AIDS.
Głównym problemem związanym z HIV/AIDS jest powszechna opinia, że choroba dotyczy ‘wszystkich ale nie mnie’. Ludzie mają tendencję do niedoceniania zagrożenia płynącego z tzw. ryzykownych zachowań seksualnych i zbyt rzadko korzystają z prezerwatyw. Celem Act Up Paris była walka ze stereotypem: AIDS mają inni. Reklamy z fotografiami Rankina, idą tropem iluzyjnego myślenia i pokazują kolejną nieprawdę – kobietę i mężczyznę bez narządów płciowych. AIDS nie dotyczy tych, którzy ich nie mają, a jak długo człowiekowi jest przypisana płeć i narządy płciowe, tak długo powinien je zabezpieczać.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
10.04.2024
Na co przeznaczamy 1,5% podatku?
-
05.04.2024
Zbadaj się, nie odkładaj!
-
26.03.2024
Z nosem w komórkach
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę