W sklepie pośród mięs ułożono też i ludzkie sylwetki. “If you pay a prostitute, you’re financing human trading”. (Płacąc prostytutce finansujesz handel ludźmi). Pod takim hasłem w marcu br. prowadzona była kampania zorganizowana na zlecenie rządu Luksemburga przez Mikado Publicis.
Luxemburg jest krajem, który handlarze żywym towarem traktują jako kraj docelowy dla transportów kobiet z Polski, Bułgarii i Ukrainy, przekazywanych do napędzania seksualnego przemysłu. Każdego roku niemal 2,5 miliona osób staje się ofiarami handlu ludźmi, 98% tej liczby staję się trybikami w wielkiej machinie seksualnej – są to zarówno kobiety, jak i dzieci.
Przekaz kampanii bazował na informacjach w prasie oraz plakatach outdoorowych przedstawiających nagie kobiety zapakowane w owinięte folią styropianowe tacki. W wersji ambientowej kampanii paczki z „ludzkim mięsem” leżały w chłodniach spożywczych w dziale produktów mięsnych w supermarketach. Przez agresywne podejście do tematu, organizatorzy kampanii jednoznacznie uświadamiają, że kobiety wykorzystywane do prostytucji traktowane są jak towar, a klienci agencji towarzyskich stają się współodpowiedzialni za ten naganny proceder – korzystając z usług prostytutek finansują organizacje przestępcze i przyczyniają się do dalszego wykorzystywania ludzi.
Rząd Luksemburga decydując się na przygotowanie tego typu kampanii chce skłonić społeczeństwo do refleksji nad tym, co dzieje się z innymi ludźmi. Chce pokazać, że samo społeczeństwo może zagwarantować im bezpieczeństwo. Handel żywym towarem w celach seksualnych składa się z naboru osób, ich przetrzymywania, przewożenia lub zmuszania do komercyjnych aktów nierządu, z użyciem siły, na drodze oszustwa lub pod przymusem w momencie, gdy osoby nakłaniane do udziału w tym procederze nie ukończyły 18 roku życia.
E. Płuciennik
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Wykonane przez nas
-
12.04.2024
Zabójcze trendy