Bycie dziewczynką skazuje na gorsze życie. Oznacza często tylko tyle, że trzeba uważać kiedy się śpi, wiedzieć, że płacz nie przywoła rodziców, pamiętać, że nie wolno myć się w wodzie, która brzydko pachnie, a jedzenia nie dostaje się za darmo.
Przemoc na tle seksualnym, brak dostępu do edukacji, wczesne małżeństwo. Wszystko to i o wiele więcej czeka dziewczynki w najbiedniejszych regionach świata. O ich prawa upomina się organizacja Plan International. Spoty kampanii zatytułowanej „Because I’m a girl” (Bo jestem dziewczynką) mają przybliżyć odbiorcom realia z jakimi borykają się miliony dzieci na świecie, a także zachęcić do okazania wsparcia kampanii w internecie.
Narratorką pierwszego spotu kampanii jest aktorka Freida Pinto, znana szerszej publiczności z filmu Slumdog Millionaire. Opowiada ona o problemach dziewczynek w krajach rozwijających się i tłumaczy, że przerwanie błędnego koła możliwe byłoby dzięki ich edukacji i zwiększeniu świadomości na temat elementarnych, przysługujących im praw. Hasło kampanii odnosi się do Facebooka, który jest jej głównym narzędziem: „Raise your hand for girls. Let’s get million likes” (Podnieś rękę dla dziewczynek. Zdobądźmy milion „lajków”).
W drugim spocie Plan International ponownie zwraca uwagę na problem braku właściwego systemu edukacji. Miliony dziewczynek na całym świecie, zamiast chodzić do szkoły uczą się sztuki przetrwania na ulicy. Nie mają szans na to by się dowiedzieć jak polepszyć własną sytuację bytową i materialną.
Zgromadzenie Ogólne ONZ uchwaliło dzień 11 października Międzynarodowym Dniem Dziewczynek.
Strona kampanii: raiseyourhandnow.com
Olga Ambrosiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Wykonane przez nas
-
12.04.2024
Zabójcze trendy
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
11.04.2024
Bo będzie bolało!