19 września 2008 r. Zakład Produkcji Spożywczej, producent marki „Krzętle”, rozpoczął społeczną akcję informacyjną pod hasłem STOP KONSERWANTOM. Celem przedsięwzięcia jest propagowanie wiedzy o zagrożeniach płynących z nadużywania chemii w diecie, w szczególności informowanie o chorobach wywoływanych przez konserwanty. Akcja promuje zdrową żywność pozbawioną konserwantów i ulepszaczy. Do udziału w projekcie zaproszono organizacje popularyzujące zdrowy tryb życia i odżywiania oraz dietetyków i lekarzy badających wpływ diety na ludzkie zdrowie.
Niska świadomość polskiego społeczeństwa w zakresie składu spożywanej żywności stanowi poważny problem społeczny. Aż 65% Polaków nie czyta etykiet na kupowanej żywności. Według badań przeprowadzonych w połowie ubiegłego roku przez instytut AC Nielsen jesteśmy pod tym względem w tyle nawet za Stanami Zjednoczonymi. Blisko 20% Polaków nie rozumie informacji umieszczanych na etykietach produktów spożywczych, natomiast aż 47% rozumie je tylko częściowo.
Tymczasem zawarte w wielu produktach konserwanty, barwniki, środki spulchniające są wymieniane wśród przyczyn wielu chorób w tym alergii, otyłości i raka. A dane są niepokojące – o ile w 1990 r. umieralność na choroby nowotworowe wynosiła 18,7%, w 2006 r. było to już blisko 25%.
W ramach kampanii w dniach 24 – 28 listopada 2008 r. na terenie województwa łódzkiego odbędzie się Łódzki Tydzień Bez Konserwantów. W przychodniach Łodzi i Bełchatowa dyżurować będą lekarze specjaliści, którzy udzielą bezpłatnych porad na temat schorzeń wywoływanych konserwantami i pomogą zdiagnozować niepokojące objawy. Pacjenci będą też mogli spotkać się z dietetykiem Zakładu Produkcji Spożywczej „Krzętle” – Anną Rogulską, która doradzi jaka dieta, w przypadku konkretnej dolegliwości, jest najbardziej optymalna.
Więcej informacji na stronie www.stopkonserwantom.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi
-
12.01.2024
Trendy w marketingu online na 2024 rok — co będzie działać i sprzedawać?