logo kampanie społeczne
  • Wiedza
  • Konkurs
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Selekcje
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Selekcje
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Konkurs
  • Wiedza
zamknij
Wiedza - Literatura
   ──────  28.07.2011

Kampanie społeczne w polskich mediach masowych



Głównym celem niniejszej pracy jest zwrócenie uwagi na pozytywne walory kampanii społecznych, a także pokazanie, jakie dobra mogą one ze sobą nieść. Praca ta ma przede wszystkim zwiększyć zainteresowanie tematem kampanii. Jej główne zadanie to ukazanie istoty i charakteru kampanii społecznych i udowodnienie, że to właśnie one są najskuteczniejszym i najatrakcyjniejszym dla odbiorcy rodzajem promocji społecznie wartościowych wzorów zachowań, nowych wartości i nowych postaw.

Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwsze trzy rozdziały mają charakter teoretyczny, natomiast rozdział czwarty to własna wypowiedź dziennikarska – wywiad prasowy.

W rozdziale pierwszym przedstawiono źródła, przyczyny, szczegółową charakterystykę problemu i jego naukowe podstawy. Opisuje on istotę i charakter kampanii społecznych, zawiera definicje, cele, funkcje i zadania kampanii społecznych. W rozdziale pierwszym opisano także uczestników kampanii społecznych, przedstawiono miejsce kampanii w systemie komunikacji społecznej, rodzaje kampanii społecznych, ale również narzędzia w nich wykorzystywane. To tutaj zawarta została istota kampanii społecznych jako formy aktywności mediów masowych. W rozdziale tym przedstawiono pojęcie mediów masowych, funkcje mediów masowych jako źródła ich udziału w kampaniach społecznych, a także formy oddziaływań, historię i rozwój kampanii społecznych w mediach masowych.

W rozdziale drugim przedstawiono teorię i historię wybranej formy wypowiedzi, w tym przypadku wywiadu prasowego. W rozdziale tym zawarta została charakterystyka rodzajowa wywiadu, historia powstania   i rozwoju tego gatunku, ale również opisano reprezentatywnych twórców wywiadu  oraz przedstawiono miejsce gatunku w komunikacji masowej.

W rozdziale trzecim opisano rolę i znaczenie dziennikarskich źródeł informacji. Przedstawione zostały podstawowe pojęcia i klasyfikacje, sposoby pozyskiwania i wykorzystywania źródeł oraz odniesienia etyczne i prawne w korzystaniu ze źródeł.

Rozdział czwarty zawiera własną wypowiedź dziennikarską – wywiad prasowy przeprowadzony z panem Leszkiem Stafiejem, specjalistą w dziedzinie komunikacji społecznej i medialnej, z Zuzanną Szabrańską z redakcji kampaniespoleczne.pl oraz z Pawłem Prochenko, prezesem Fundacji Komunikacji Społecznej.








polecamy ─── 05.10.2017

Poznaj sposoby na depresję i naucz się pomagać


Po prostu bądź…, zbliż się…, bądź cierpliwy i wyrozumiały…, dbaj też o siebie…, skonsultujcie się ze specjalistą… To...


nazwa kategorii: Kampanie

CZYTAJ TEŻ:


  • 09.07.2015

    Strach jako narzędzie w kampaniach społecznych. Matka i dziecko w wybranych kampaniach prozdrowotnych


  • 23.02.2015

    Standard odpowiedzialnego i ekologicznego prowadzenia działań z zakresu marketingu społecznego


  • 30.10.2014

    Kampanie profrekwencyjne z perspektywy młodych wyborców


  • 28.10.2014

    Reklama społeczna jako narzędzie organizacji pozarządowych (na przykładzie polskich kampanii dotyczących chorób nowotworowych)


  • 29.05.2013

    Kampanie społeczne w odbiorze współczesnej młodzieży


  • 29.05.2013

    Kampanie społeczne jako szansa w przeciwdziałaniu społecznej defaworyzacji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Wiedza
  • Konkurs
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Selekcje
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek