logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy, Kampanie, Polska, Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  07.06.2019

Janusz Chabior kontra „hora curka”



„W Internecie bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem. Wtedy bądź kimś innym” – namawia aktor Janusz Chabior w najnowszej kampanii serwisu ogłoszeniowego OLX. Siedem filmów w przewrotny i zgryźliwy sposób piętnuje najgorsze zachowania w serwisie i całej sieci.

„Proszę mi pomuc mam horom curke”, tak brzmiało autentyczne (także w zakresie gramatyki, ortografii i interpunkcji) ogłoszenie, które szybko podchwycili użytkownicy sieci. Z czasem przekształciło się ono w popularny internetowy mem, będący symbolem roszczeniowości, połączonego z nadużywaniem i wykorzystywaniem ludzkiej empatii, charakterystyczny zwłaszcza dla bywalców serwisów sprzedażowych. Wystawiający przedmioty na OLX i Allegro często dostają wiadomości od matek „horych curek”, a poważne firmy są nagabywane o podarowanie samochodu. Oczywiście za darmo.

Kampania serwisu OLX to odpowiedź na hejt i brak kultury w sieci. Chcemy wyraźnie powiedzieć, że się od tego odcinamy i przypomnieć o pewnych zasadach – mówi Marcin Sienkowski, head of marketing OLX.pl. Janusz Chabior wydał nam się idealny do roli kogoś, kto jest w stanie pomóc zaprowadzić porządek w serwisie. A może przy okazji także w pozostałej części sieci, bo zależy nam, by propagować pozytywne zachowania. I nie chodzi o to, by kogoś zganić czy ośmieszyć, ale by zmienić niefajne internetowe relacje w bardziej przyjazne. Tak jak w realnym życiu, kiedy na przykład idziemy do sklepu, mówimy „dzień dobry”, jesteśmy po prostu mili, a nawet żartujemy ze sprzedawcą. Takiej atmosfery chcemy w OLX – podkreśla.

Punktem wyjścia do pomysłu była obserwacja, że najczęściej „sprawcy” hejtu czy innych chamskich zachowań w sieci czują się bezkarnie, bo są anonimowi. Chowając się za ekran komputera i obrzucając błotem osobę po drugiej stronie, nie traktują jej jak kogoś znajomego czy bliskiego, kogo lubią i szanują – wyjaśnia Radosław Smorga, business director 180heartbeats + Jung v Matt. Po prostu przestają zachowywać się jak ludzie. Dlatego postanowiliśmy rozładować hejterskie sytuacje humorem, pokazać konkretne twarze i charaktery, by nadać im bardziej cywilizowany, ludzki wymiar – dodaje.

Na potrzeby kampanii, która potrwa najbliższe trzy tygodnie, agencja 180heartbeats + Jung v Matt przygotowała serię siedmiu filmów do Internetu i social mediów. Ich reżyserem jest Maciej Buchwald, niezależny reżyser filmowy, blisko związany z teatrem improwizowanym Klancyk. Spoty wyprodukował dom produkcyjny F25.

Więcej na temat kampanii można się dowiedzieć TUTAJ.



Nazwa kampanii:
A co gdyby?
Tematy:
Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
OLX
Media:
internet
Wykonawca:
agencja 180heartbeats + Jung v Matt, F25
Adresaci:
użytkownicy internetu
Hasło kampani:
A co gdyby?





polecamy ─── 18.11.2020

Zielone podnosi libido


Jak wiadomo, seks wykorzystywany jest w reklamie, by sprzedawać wszystko – od koparek poprzez trumny, aż po gładź...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 19.01.2021

    Powstał kalkulator śladu wodnego naszych zakupów


  • 19.01.2021

    Niemarnowanie żywności jednym z wiodących trendów 2021 roku


  • 18.01.2021

    Słynna „Niebieska kurtka Najmana” hitem aukcji dla WOŚP


  • 15.01.2021

    Jesz? Nie jedź!


  • 13.01.2021

    „Brzydkie” buraki w Lidlu


  • 07.01.2021

    W Warszawie powstał ekomural NUTRIDOME oczyszczający powietrze


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek