W Polsce corocznie rozpoznaje się 1500 nowych przypadków szpiczaka mnogiego. Według danych Fundacji Urszuli Jaworskiej i Fundacji Centrum Leczenia Szpiczaka polscy pacjenci nie mają dostępu do standardowego leczenia, jakie mają inni obywatele Unii Europejskiej. Problemem w walce z chorobą jest także wciąż zbyt późna diagnoza wynikająca z niedostatecznej wiedzy na temat wczesnego wykrywania nowotworów układu krwiotwórczego. Polska pod względem dostępu do leczenia szpiczaka mnogiego zajmuje jedno z ostatnich miejsc w Europie.
Fundacja Urszuli Jaworskiej oraz Fundacja Centrum Leczenia Szpiczaka zorganizowały 29 listopada w Warszawie konferencję prasową pt. „Jakość życia pacjenta ze szpiczakiem mnogim w Polsce”, podczas której nastąpiła oficjalna inauguracja projektu Grup Wsparcia dla chorych na szpiczaka mnogiego oraz ich bliskich. Partnerem strategicznym programu jest firma farmaceutyczna Jannsen-Cilag.
Jest to program mający na celu poprawę jakości życia pacjentów i ich bliskich w trakcie procesu leczenia oraz zapewnienie im wsparcia psychicznego. Warsztaty odbywają się bezpłatnie w różnych ośrodkach hematologicznych w Polsce, by mogli uczestniczyć w nich pacjenci ze wszystkich regionów kraju. W trakcie spotkań uczestnicy zdobywają wiedzę na temat szpiczaka mnogiego, otrzymają niezbędną pomoc i wsparcie ze strony hematologa i psychoonkologa, oraz biorą udział w warsztatach radzenia sobie ze stresem i komunikacji w rodzinie.
Najbliższe warsztaty Grupy Wsparcia dla chorych na szpiczaka mnogiego oraz ich bliskich odbędą się 19 grudnia 2011 r. o godz. 15.30 w Galerii Stradomskie Centrum Dialogu na ul. Stradomskiej 11 w Krakowie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi
-
12.01.2024
Trendy w marketingu online na 2024 rok — co będzie działać i sprzedawać?