Jakie śliczne trumny
Trumny zachwycają pięknym rzemiosłem, aksamitnymi poduszkami i złotymi wykończeniami – nic, tylko położyć się na wieczny odpoczynek. Właściciel zakładu pogrzebowego gorąco zachwala swój asortyment, ale potencjalni klienci nie zamierzają prędko skorzystać z jego usług.
Agencja reklamowa Y&R z Peru, na zlecenie League Against Cancer (Ligi ds. Walki z Rakiem) przygotowała kampanię „The miracle of prevention” ("Cud prewencji"). Animacja zrealizowanego przez nią spotu przypomina produkcje studia Disney Pixar („Iniemamocni” czy „Ratatouille”), a jego klimat i specyficzny czarny humor (zakłady pogrzebowe niespecjalnie kojarzą się ze śpiewem i tańcem) przywodzi na myśl film Tima Burtona „Gnijąca panna młoda”. Akcja spotu kampanii „The miracle…” dzieje się jednak w świecie żywych, którym nieśpieszno na tamten świat. W musicalowym zakończeniu spotu, bohaterowie tańczą na zalanej słońcem ulicy i śpiewają, że „śmierć ich nie kręci”.
Mocną stroną kampanii jest z pewnością świetna animacja i wpadająca w ucho muzyka, autorstwa peruwiańskiego artysty Pelo Madueño. Uwagę przykuwa też zaskakujące połączenie muzyki i tańca ze światem trumien i zakładów pogrzebowych. Sam cel kampanii wydaje się dość nieprecyzyjny. Zwraca ona uwagę na potrzebę i istotną rolę profilaktyki, nie wiadomo tylko o jaki rodzaj działań prewencyjnych chodzi. Samo przesłanie „życie jest cenne” wydaje się mało oryginalne.
J. Czerwiński
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Wykonane przez nas
-
12.04.2024
Zabójcze trendy
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
11.04.2024
Bo będzie bolało!