Jak biec, rzucać, walczyć jak dziewczyna? Dorosłe kobiety, poproszone o zademonstrowanie, zaczęły zachowywać się nieporadnie, poprawiać włosy, wymachiwać rękoma i stroić infantylne miny. Tak samo zinterpretowali zadanie mały chłopiec i dorosły mężczyzna. Co innego kilkulenie dziewczynki – te wykonały czynności najlepiej, jak potrafiły, a jedna z nich, zapytana, stwierdziła, że „’biec jak dziewczyna’ znaczy 'biec tak szybko, jak tylko umiesz'”. Gdy omówiono ich wypowiedzi z poprzednimi uczestnikami, ci przyznali, że określenie „jak dziewczyna” jest niesłusznie używane w krzywdzący sposób.
Film przygotowała firma Always (producent kobiecych produktów higienicznych), która deklaruje, że chce działać na rzecz wzmacniania pewności siebie u kobiet, a zwłaszcza młodych dziewczyn, gdyż to w okresie nastoletnim spada ich poczucie własnej wartości. Podobne akcje tworzą już m.in. Dove i Pantene. Trzyminutowa produkcja, wyreżyserowana przez Lauren Greenfield, uzyskała w cztery dni ponad 9 mln wyświetleń na YouTube.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
Wspólny Las 2024: dziesiątki leśnych wydarzeń w całej Polsce
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
21.03.2024
Polski buk „Serce Ogrodu” Europejskim Drzewem Roku 2024!
-
08.03.2024
Zniszczony billboard Galerii Rusz
-
01.03.2024
Bezpłatny podręcznik „Jak pisać o klimacie 2.0” jest już dostępny!
-
28.02.2024
Ruszyła platforma internetowa z bezpłatnymi poradami dla rodziców