W Hamburgu na plakatach reklamowych firmy odzieżowej H&M anonimowy mężczyzna dokleił zdjęcia pasków narzędzi z programu graficznego Photoshop. W ten sposób zaprotestował przeciwko modyfikacjom, jakim – według jego oceny – poddano zdjęcia brazylijskiej modelki Isabeli Fontany prezentującej kostiumy kąpielowe. Dodatkowo, promowanie bardzo opalonej skóry przez H&M, niezależnie od tego czy faktycznie opalonej czy przybrązowionej w Photoshopie, wywołało sprzeciw organizacji walczących z rakiem skóry.
Wieść o ingerencji w billboardy rozniosła się błyskawicznie i zmusiła szwedzki koncern do reakcji. W czwartek firma przesłała do AFP swoje oświadczenie:
Przepraszamy wszystkich, który poczuli się oburzeni naszą ostatnią kampanią reklamująca stroje kąpielowe. Nie było naszym zamiarem propagowanie takiego, a nie innego ideału urody ani nakłanianie niebezpiecznych zachowań, tylko pokazanie najnowszej kolekcji letniej. Wzięliśmy sobie do serca krytyczne uwagi i zamierzamy brać takie względy pod uwagę przy planowaniu kolejnych kampanii reklamowych.
Skrytykowane billboardy obecne są także w Polsce.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.04.2024
23 kwietnia — Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich
-
15.04.2024
Światowy Dzień Ziemi z Operacją Czysta Rzeka
-
02.04.2024
Kolorowe skarpetki, które pomagają osobom w spektrum autyzmu
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Wspólny Las 2024: dziesiątki leśnych wydarzeń w całej Polsce
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy