Firma Henkel opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju za 2018 rok. Jednym z jej priorytetów jest redukcja plastiku – ograniczanie jego zużycia, ponowne wykorzystywanie materiałów opakowaniowych oraz zwiększanie udziału materiałów pochodzących z recyklingu.
Strategia zrównoważonego rozwoju Henkla do 2030 roku zakłada stałe zmniejszanie wpływu działań firmy na środowisko. W ubiegłym roku firma osiągnęła budzące szacunek rezultaty (w odniesieniu do roku 2010):
– Zużycie emisji CO2 (na tonę produktu) niższe o 25%
– Ilość odpadów (na tonę produktu) niższa o 29%
– Zużycie wody (na tonę produktu) niższe o 24%
– Poprawa bezpieczeństwa (na milion przepracowanych godzin) o 17%
W raporcie firmy pojawiło się sporo odniesień do paryskiego porozumienia w sprawie zmian klimatycznych i ograniczania efektów globalnego ocieplenia. Do 2030 roku Henkel zamierza zmniejszyć emisję dwutlenku węgla emitowanego podczas produkcji o 75%. Firma planuje także, by do 2030 roku, 100% energii elektrycznej zużywanej przez nią w procesie produkcji, pochodziło ze źródeł odnawialnych.
W ramach nowej strategii dotyczącej opakowań, firma postawiła sobie ambitny cel – do 2025 roku 100% opakowań jej produktów ma być w pełni zdatnych do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Na koniec 2018 r. udało się osiągnąć ten cel w przypadku ponad 80% opakowań.
Warto dodać, że Henkel został właśnie jednym z założycieli globalnej inicjatywy „Alliance to End Plastic Waste”, której celem jest zminimalizowanie ilości plastikowych odpadów dostających się do środowiska naturalnego.
Więcej informacji można znaleźć na www.henkel.com oraz www.henkel.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi
-
12.01.2024
Trendy w marketingu online na 2024 rok — co będzie działać i sprzedawać?